gulvvarme under gammelt plankegulv?

Hejsa,

Vi har købt et hus fra 1924, med et flot plankegulv, under et meget grimt tæppe .... og vi vil gerne have tæppet af og slebet gulvet. Vi har dog krybekælder under gulvet, og skal derfor have isoleret under gulvet først (mon der er en der kan give et godt råd til det?), og i den forbindelse, tænkte vi på, om man kunne installere gulvvarme under, uden at skulle hen og rive det gamle gulv op, da der jo er direkte adgang til gulvet fra krybekælderen af, og i givet fald, hvordan?
Håber der er nogle kloge hoveder der kan komme med gode råd!

Venlig hilsen
Grit
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke lige til en løsning der kan bruges til gulvvarme under trægulvene, udover hvis der benytte varmenet som kan påklæbes gulvet, inden det lukkes nedefra.

Jeg har gjort det, kik i tråde fra tidligere. Men jeg har fuld kælder under min stueetage, jeg ville aldrig udføre installationen med PEX rør fra en krybekælder, PEX rør må ikke snoes og varmefordelingspladerne skal holdes ordentlig inden de hæftes.

Jeg borede 32 mm. huller i strøerne hvor slangen skulle igennem. til sidst lagde jeg 100 mm. isolering på (vi har varm kælder) så det var mest for at varmen ikke bare skulle gå nedaf.

Det er de bedste 10.000 jeg har ofret, men det er også den første gang i mange år jeg næsten har grædt af frustration og at det driller. Og hvis i ikke har ordentlig højde ar arbejde på så bliver det slemt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis