hvordan skal denne her forbindes ?

      Jeg fik denne generator, som den ses her, men hvordan skal den forbindes?  Øverste  række er mærket B+ B+ D+

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
B+ & B+ forbindes til plus på dit batteri
D+ forbindes til en 4 Watt 12V lampe og den anden side af lampen til plus fra tændingsnøgle eller hovedafbryder - Kroppen på generatoren forbindes til batteriets minus men på dit billede ser det ud som om det er en 2 polet generatoe ( er det til en båd )og så skal den der hedder B- forbindes i stedet for kroppen.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det er beregnet til en støjdæmpnings kondensator - behøver ikke at blive brugt.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
HEJ Polo, så mangler vi bare at finde ud af, hvorfor der er 2 stks. B+

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er fordi der i flere biler og maskiner sidder et stik der passer til flere typer generatorer og derfor har man 2 stk. plus - hvis generatoren er på mere end 35 amp. i ydelse gætter på du skal bruge den i båden da det ser ud til at den er topolet hvilket er meget vigtigt i både med metalskrog da der ellers sker en meget kraftig tæring også på motorerne. Hvis du er i tvivl om noget så bare spørg igen eller send en PB
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Båden er naturligvis en træbåd, men skal jeg forbinde begge B+ til batteriet eller er det nok med den ene ? Håber du har lidt mere tålmodighed.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du har vel ikke et sæt stik man kunne købe?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du bør forbinde begge plusser i stikket med min 6 kvadrat kabel og husk at minus bør have samme dimention - jeg er ikke selvstændig-kun ansat og har ikke stik og. lignende men det er et standart stik bl.a. til Bosch generatorer så du bør kunne købe det hos en autoelektrikker uden problemer.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Mange tak for hjælpen, God Jul

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Selv tak og i lige måde til dig og din familie - du er velkommen hvis der er mere du vil vide om auto eller bådelektronik
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis