Isolering oven på bræddeloft

Hej her inde.
Jeg er jeg igen gået i gang med noget jeg ikke har en dyt forstand på, men ligger min lid på jeres altid gode svar her inde
Jeg har revet mit bryggers ned, og opdagede at en af de stolper der løber tværs igennem er rådden, så nu har jeg brækket loftet ned også, som var af brædder.
Oven på brædderne, på loftet, lå en slags filt-gulvtæppe, og derpå glasuld bats på 150 mm.
Nu har jeg købe ny stolpe og nye brædder (26 mm fyrtræ gulvbrædder) men er i tvivl om jeg skal ligge dampspærre før jeg ligge nyt glasuld ?
Der er uudnyttet loftrum ovenover bryggerset.
Ps: det er koldt i bryggerset idag, med loft kun bestående af presenning

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Der skal altid etableres en dampspærre når der er temperaturforskelle i en sådan konstruktion, og husk at den skal være tætsluttende mod alle tilstødende bygningsdele.
Skal og skal.. Det er der jo ikke nu, men spørgsmålet er jo om ikke det ville være fornuft i at gøre det, når jeg alligevel er igang.
Er der forskel på dampspærrer ? Jeg kan se at noget er af plast, andet ligne sølvpapir.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Du skal bruge en plastfolie på 0,20mm som skal monteres mod den varme side. Den skal slutte tæt mellem banerne og væg.

Jeg har tænk mig at bruge Knauf EcoBatt i 2 lag (af 95 mm pr lag) ovenpå de 150 mm glasuld der var i forvejen.
Jeg kan se der er tilbud på dem hos XL byg, men hvad er forskellen på de 2 produkter i deres tilbuds avis, ud over at det ene er i rulle, og den anden i batts (og så prisen)
Tilbudsavis = http://nozebra.ipapercms.dk/XLBYG/PROFFCENTER/Tilbudsaviser/?Page=1
Side 4-5
Når vi nu er ved det, er det "PE-byggefolie" på samme side, den samme som den dampspærre jeg her på siden er blevet anbefalet (og tak for det ) ?

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Der er ingen forskel på dem, udover den ene er rulle og den anden er bats.

PE folie = damspærre ja.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis