Problemer med Skoda Octavia

Vi har en Skoda Octavia Combi 1,9TDI fra 2004, som vi købte i august måned (stadig garati).

For ca. en uge siden, da jeg skulle på arbejde om morgenen, havde den nulstillet hele infopanelet, triptæller, gennemsnits forbrug og ur.
Dette undrede mig, men jeg tænkte ikke mere over det, da bilen kørte som den plejede, godt.

I de sidste par dage, har den dog opført sig underligt. Den køre som den skal, rent motormæssigt, men fløgende sker under kørsel.

Når vi starter bilen, kommer der tre hyletoner. Dette skulle normalt komme, i forbindelse med, at der er en advarselslampe tændt (ABS, airbag osv.) Men intet lyser.
Når vi kører, kan vi se, at lyset i instrumententbrættet, dører osv. fader ude, og kommer igen. Mit problem er, at jeg i dag, ikke har haft tid til, at snakke med værkstedet, og måske gerne vil vide, hvilken retning det peger imod, inden jeg kontakter dem mandag.

Er der nogen der kan gennemskue ovenstående eller har haft samme problem med skoda eller andre mærker?

Morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Speedometer komplet udskiftes - startspærre kodes (altså en sag for det autoriserede Skoda værksted) - meget normal fejl på de modeller - godt du har garanti 
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Jeg har snakket med værkstedet, der var noget blanke. Jeg kom ind på den mulighed du ridsede op, hvilket de hverken kan be- eller afkræfte. Dog lovede de, at de ville få vores bil i topform igen, trods de er lidt presset. Derfor bliver det først i uge 51. Det er ikke et Skoda værksted, men Seat, men vi håber de finder fejlen. Når jeg ved hvor fejlen lå, dumper jeg lige en besked.

Tak for buddet.

Så har bilen været på værksted, og jeg tror, at fejlen er rettet.

I det skjold der sidder på batteriet, var der en ledning, der var løs, som efter sigende, skulle gå ned til sikringerne. Dette gav den periodiske udfald. Men nu må vi se, sagen er ikke afsluttet endnu - De ville gerne se om det varede ved.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis