Gipsplader - skal de pudses?

Har sat gipsplader op i to rum, disse er nu spartlet og klar til videre arbejde. Havde regnet med at komme væv direkte derpå og så male. Læste så lidt i Politikens Handyman denne aften. De forslår at man pudser HELE pladen op før man sætter væv/filt op.

Hvis ja(håber jeg ikke), hvad anbefaler I så jeg pudser op med ? Er det er stort projekt?

Hilsen Jørgen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen laver en fuldspartling, andre gør ikke. Hvis du selv syntes du har fået en jævn og pæn overflade, så er det bare op med noget filt.

Det sker der absolut ikke noget ved.

Mvh Thomas Hansen

Jeg tror jeg ville give Politikens Handyman til affaldscontaineren, - kunne ikke drømme om at gøre andet end at spartle og så en gang primer H.N. den billige til 78,- ingen grund til at give dobbeltpris for det, H.N.'s virker fint ......... og så på med væv og maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Politikkens bog mener nok en fuldspartling. egentligt ikke så tids krævende som det lyder. man får taget de buler der kan frem kommer. men ligger den dobbelt så er det nok ikke nødvendigt.

Jacob
Tak for svarene!

Når du siger primer, hvad mener du helt præcist djaydjay?

Jørgen
Jeg mener forankringsgrunder ;-)

Det som alle stærk sugende overflader skal behandles (primes) med inden den videre behandling med væv,filt, maling osv.

Det sparer rigtig meget på lim, maling eller hvad du nu smører på. 5l i jem&fix 178,- i HN 78,- jeg tror ikke den endnu dyrere ved maleren er bedre, men det er da muligt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også