Termostat som jeg ikke kan skrue ned for

Hej
Jeg har behov for et godt råd til hvorledes jeg får fixet en Danfoss Termostat som jeg ikke kan skrue ned for. Jeg har haft termostaten af for herefter at hive den lille metaldims ud og ind. Jeg har herefter påsat termostaten igen, men kan stadig ikke få termostaten til at lukke for tilløb - så den står med fuld power på.
Hurtig hjælp og råd modtages meget gerne.

Mange tak
Poul Erik 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og du har slet ikke overvejet om det var selve Thermostaten der ikke dur mere ?
Oppe i den ende der sidder ind over ventilen skal der sidde en lille tap med en skålformet ende, det er den der trykker på ventiltappen, den skal du kunne mærke om den giver sig. Stik Thermostaten ned i en plastpose og hold en ind under den kolde hane ( vand) medens den er stillet på halv styrke. Du skal holde på tappen imens, skift så til varmt vand og mærk om tappen bevæger sig.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Poul Erik Petersen på 22 nov 2009 22:16
Hej
Jeg har behov for et godt råd til hvorledes jeg får fixet en Danfoss Termostat som jeg ikke kan skrue ned for. Jeg har haft termostaten af for herefter at hive den lille metaldims ud og ind. Jeg har herefter påsat termostaten igen, men kan stadig ikke få termostaten til at lukke for tilløb - så den står med fuld power på.
Hurtig hjælp og råd modtages meget gerne.

Mange tak
Poul Erik 

Hej,

Den lille dims som du hiver ind og ud er fjederbelastet, dvs når den er trykket i bund skal den af sig selv gå ud igen.... Ellers er den defekt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis