isoler gulv i skur

hejsa

har bygget et skur,så tænkte jeg på og isoler gulvet,bare for at det ikke kommer over 0 grader,hvad kan man bruge?der må jo heller ikke gå mus i, tænkte på flamingo ,men der kommer mussene ind i,skal man støbe?

hilsen mikael
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle måske hellere isolere under taget og i væggene.
Hvis du isolerer gulvet, får du ikke jordvarmen til at stige op i rummet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af mikael76 på 21 nov 2009 21:16
hejsa

har bygget et skur,så tænkte jeg på og isoler gulvet,bare for at det ikke kommer over 0 grader,hvad kan man bruge?der må jo heller ikke gå mus i, tænkte på flamingo ,men der kommer mussene ind i,skal man støbe?

hilsen mikael
Du mener at det ikke skal komme UNDER 0 grader?


 

hej ,jo mener under 0 grader.
hej mit svar er jo nok lidt sent ude, men hva skidt. Mit skur er isoleret i væg loft med 100 mm rockwool, plader på, gulvet er nivileret ud med sand derpå 100 mm plamingo, direkte ovenpå, 50 x 50 fliser, og så sand imellem, der er frostfrit, der er jo også varme på i kraft af en 100 l fryser og et lille køleskab til kolde øller og grønsager og den slaks.
for at undgå mus har vi sat 30 cm byge rustfri stålplader hele vejen rundt indvendigt, som er fastgjort med de plader der blev skruet på til sidst. mus har vi nu haft alligevel de kom ind af et lille hul ved siden af døren( som nu er lukket ).

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Jeg har kun 50mm isolering i vægge og loft.(+Troldtex plade på væg) Under gulvfliserne er der kun 30 cm sand. I skuret falder temeraturen aldrig under 0 grader. Måske varmer fryseren, tv og musikanlæget også rummet lidt op. Mvh Mads.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Hej

Vil som ktm også mene at man med fordel kan undlade isolering i gulvet, da der her kommer et positivt varmebidrag. Hvis der ikke er noget i skuret der afgiver varme (som f.eks. fyser eller køleskab) er gulvet den eneste kilde til varme der kan holde rummet frostfrit.

NB. Lige en lille sidebemærkning. vær opmærksom på, at det ikke er alle køle/fryseskabe der kan tåle at stå koldt. Mener det er noget med smøreolien i kompressoren.

Venlig hilsen

Jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis