Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 160 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå,

Har søgt lidt:
One liter of gasoline contains approximately 30MJ of energy, while oxyhydrogen gas would contain approximately 7- 8kJ per liter. Det er så ikke så meget...
Groft omregnet og til din fordel: så er en liter oxyhydrogen (luft og hydrogen i perfekt forhold 2:1 forhold) ca 2,5Watt.
Ergo (1/3)*2= 0,67 liter ren oxygen..
Så er det vi tænker på en lille glødepærer der sidder i instrumentbordet på din bil, som er 12V 5W,... Du skal altså generere 0,67*2=1,34 liter hydrogen for at få den lille pærer til at lyse i en time...

Det store spørgsmål er så, hvor meget energi bruger du på at generere 1,34 liter hydrogen? og ville denne energi du bruger hertil istedet kunne holde din pærer kørende i længere tid istedet for at konvertere det til hydrogen...

Kilder:
http://www.asknumbers.com/kilojoules-to-watts-hour.aspx
http://www.siei.org/usefulequations.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen

Kim Mortensen.
Så har jeg da i hvertfald gjort mig et videnskabeligt forsøg på at stoppe snakken om at hydrogen er et vidundermiddel som er fyldt med energi lige til at høste... Det er det også hvis man får en pose med det forærende... men hvis man selv skal lave det først er det ikke en god forretning...
(nej jeg er ikke kemi udlært, men har gjort et forsøg ud fra min beskeden viden..)

/Kim Mortesnen
Hej
 
Nu er det ikke for jeg vil være en "smartass"......

Men kan vi ikke prøve at holde en ordenlig tone her inde?
Vi er her for at dele viden, efaringsverdier og inspirere hinanden.
Og vi er jo hellere ikke på samme plan inden for alt, men har alle vores styrker et eller andet sted.

Jeg har selv nydt godt af hjælp her inde.
Det er jo ikke sådan at vi alle bare har en nabo eller ven vi kan begejstre for vores alternative projekter.

Jeg har ikke nogen at gå til før jeg har noget der kører fejfrit, men så er det jo heller ikke brug for opbakning mere.

Så for midt vedkomende er jeg glad for det her forum.

Hilsen Flemming

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Flemming,

Jeg er enig, og jeg syntes vi holder en god tone herinde, og jeg har også fået mange gode erfaringer herinde fra..

Hvis der kommer et indlæg, er det vel for at vi skal kommentere på det, med den viden vi nu har.. Og håbe på det bliver lyttet.. jeg prøver ikke systematisk at ødelægge det for nogle, og brugte faktisk en del tid på at finde noget dokumentation om emnet som jeg fremlagde... Hvis vi skal diskutere evighedssystemer, tror jeg aldrig det bliver på et fagligt højt niveau, for da vil det være klart at det ikke kan lade sig gøre..

Mvh
Kim Mortesnen
jeg er meget forsigtig,,jeg vil ikke engang bruge det nytårs aften

at et fyrfadslys giver 35 wat,,det er noget jeg har læst
og jeg kan jo selv vurdere fyrfadslysets varme og se om det er rigtigt

det er kun øjemål ,,men 35 wat i 1 minut
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ok,

Tror jeg tabte tråden, hvilket emne er det vi diskuterer her...

/Kim Mortesnen
mon ikke en lighter med en flamme på størrelse med et fyrfadslys flamme
vil give cirka det samme
og stikker du lighteren åben ned i vand
så kan du se hvor mange bobler som stiger op fra lighteren
og derefter vurdere du de bobler som kommer fra hydrogen generatoren som køre på 35 wat
jeg talte mere end en boble i sekundet på cirka 1kubik cm strøelse

Kludre,

Hvor var sammenhængen med hydrogen og det som denne tråd handler om "Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine".

Kan ikke helt huske hvordan vi endte på hydrogen, og hvilket problem/spørgsmål vi egentlig prøver at løse med det...

/Kim Mortensen
vis du putter butan gas i en pose,,sammen med ilt fra en flaske
så gå mange metre væk,,for det knalder som et kanonslag

en lille el motor fra en kasseret dvd brænder
kan ved de rette omdrejninger give 12 v og 700mili A
hvor store vindmøllevinger og giring man skal anvende for at få motoren op i de omdrejninger,,,ved jeg ikke
men kunne motoren lave 12v og 2A=24WAT
OG 24 WAT til en HHO generator skulle forstærke udbyttet 10 gange
så smid ikke de små motore på lossepladsen
brug dem rigtigt

Der er yderligere 114 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også