Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 250 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Er her nogen som eksperimenteret med at bygge en Vertikal vindmølle. Formålet er at udstille den i EXPO i Kazakhstan. Ideen bag vindmøllen er tegnet og opgaven er at realisere med at bygge den.

Venligst kontakt [email protected]

Mvh. Haji
Min mening at har man noget maskineri liggende som kan bruges til at lave energi fsk.el kan det kan kun gå for langsomt med at få det køreklar ideen med jævnstrøm er ikke værst da det giver mulighed for at lade direkte på batterier med det samme.

PEK

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mht. generator, kunne det også være værd at kigge i model hobby verdenen.
Børsteløse motore, de bruges ofte til at lave mindre benzin generatore, og det er bestemt også til at betale sig fra. et bud kunne feks. være denne her http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18184__Turnigy_Aerodrive_SK3_6374_149kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
den vil hvis du kan nå 2000 omdrejninger kunne levere 13,4v og ca 60A

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej Kim, fed tråd, indtil Kludre fik den ødelagt, hvordan går det med projektet? Kom der en mølle op?

Mvh

Morten

Nej der kom mange andre ting i vejen for projektet - 2 børn osv.... generator blev testet og lagt på hylden... der ligger den stadig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ok, nu var jeg ellers super spændt efter den gode tråd.. Det er rigtigt svært at finde noget info om de små møller, og om hvad de kan levere på årsbasis. Jeg har længe kigget på de små 1-1,5kw møller til at drive et varmeelement til at give varmetilskud til kommende værksted. Men da jeg fyrer med træpiller, så er spørgsmålet om det økonomisk kan betale sig..

Mvh

Morten

Generatoren er en ting. Men det er pladsering og vinge dimentionering og udformking der bestemmer og vinden bliver høstet så effektivt som muligt. På min opstilling er der 4 12mm bolt stykker man kan spænde vinger på... eller hvad man vil.... om det økonomisk rentabelt afhænger af hvad man kan selv eller skal købe dig til.
Planen var at sætte den/dem op på ladens tag, så er vi omkring 7 meter oppe.. Og kan lave tingene selv ;-) men gider ikke, hvis det er økonomisk håbløst..

Mvh

Morten

Hej,

Her er linket til en spændende video på youtube om en der laver sin egen lodrette vindmøller og han bruger en bil generator. 

https://youtu.be/vCcHKikC8I4

mvh

Niels


Niels W. Knudsen

Hvis der var nogen der havde mod på at prøve min generator, vil jeg gerne bytte den til nogle EL-solpaneler.

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også