fuge en fuge

Hej
jeg har været igang med a fuge badeværelse og problemet er at jeg fik taget få meget af fugerne.
Kan Jeg fuge fliserne igen eller et det slut, færdigt arbejde?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det vil holde i længden. Men er det så slemt de synker jo altid lidt.
Hvad er det for en maskine? Det er altså ikke muligt at lægge et ekstra lag på?
Du kan fræse fugerne ud med en vinkelsliber med diamantklinge det sviner og man kan ikke komme så tæt på vægge og hjørner. du kan også bruge en Fein multicutter den kan fås med et specieljern som kan fræse i fuger, det er et sent arbejde, men den kan kombineres med vinkelsliberen. Fein modellen er dyr men Falke har lavet en noget billigere type men som er brugbar. Den kan købes i jem og fisk!!

http://www.jemogfix.dk/jemfix/web/Static.nsf/va_popup/DKST00693

en anden mulighed er at købe en Bosch Rotozip jeg tror det er et nyt produkt men den vil være rigtig god til den opgave du skal ud i.

http://www.rotozipeurope.com/dk/da/history/index.htm

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Det er ikke et sjovt stykke arbejde du skal i gang med der. En vinkelsliber er i hvert fald totalt bandlyst, da du næppe kan styre skæredybden og derfor vil ødelægge vådrumsmembranen!!
Yderligere skal du være opmærksom på det kan forekomme farveforskelle i fugerne hvis du bare fjerner nogle fuger "pletvis" Held og lykke.
Annonce
Jeg har praktiseret det med en vinkelsliber hvor en holdte en støvsuger bagved klingen så det ikke støvede for meget, det var dog ikke på et gulv med vådrumsmembran under, men havde ikke svært ved at styre dybden. men man skal selvfølgelig være forsigtig.
man kan evt. sætte en streg rundt på hele klingen i den dybde der skal skæres til.
Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

OG hvor længe tror du man kan se sådan en streg?? Det er bare en rigtig dårlig ide' med en vinkelsliber for bare man skærer det mindste for dybt Een gang så har du lavet et hul i membranen!
ikke i lang tid men så må man pause og fjerne støv fra klingen. jeg gjorde det delv da jeg skiftede 3 knækkede klinker i vores køkken det tager tid men det var langt bedre at fjerne dem, fordi de var meget skarpe i bruddet.
desuden kan man godt fjerne det meste af fugen og lade 2 mm. være og så lægge en ny ovenpå. med lidt forsigtighed kan det sagtens lade sig gøre.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

3 klinker vs. 1 badeværelse......Tjaaaa. Men jeg vil ikke bruge mere tid på at diskutere det. Du har sagt din mening og jeg har sagt min.

Ville i øvrigt, hellere forsøge med med multicutteren (fein) med specialjern og se om ikke den kan tage lidt af fugerne så den nye fuge bedre kan binde.

Hav en god dag.
Hmm.. Jeg tror sgu bare jeg ville prøve at fuge lortet om først.. Sørg for at alle fuger er helt rene, og så bare give dem en gang til.. Og falder de så ud, jamen så ved du hvad du skal gøre.. og gør de ikke - så har du sparet en masse tid..

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis