Bauknecht vaskemaskine

Hej folkens

Jeg har et problem med min vaskemaskine, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Den er begyndt at melde "fejl ved udpumpning" når den kører et program. Når den gør det, så tømmer jeg den for vand. Når det er gjort kan jeg sætte den til "skyldning og centrifugering" også kører den programmet færdigt uden problemer.

Hvad kan der være galt?
Hvis det er punmpen ville den vel også melde fejl når den pumper skyllemidlet ud?

Mvh

Makke
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du renset trevlefiltret?


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com


Nederst i vaskemaskinen, ofte bag en lem eller klap, sidder der et eller andet dæksel, der kan skrues af. Normalt er det nok at bruge fingrene, ikke nødigt med værktøj. Bag denne device sidder filteret, som lige skal renses for trevler mm. I nogle maskiner kan man se pumpen derinde. Den skal let kunne drejes rundt.
Hvis du, uden at skubbe/vride impelleren kan få en finger op i røret, så mærk efter, om der sidder en BH-bøjle eller andet. Men pas på impelleren. Lejet i pumpen er ikke beregnet til at blive brækket med.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jamen den klarede Chr. jo.... vil dog lige tilføje, at det på nogle maskiner er hele den nederste del, i hele bredden, på fronten der kan klappes ned.
Men ellers kunne du jo kigge efter i brugervejledningen.... og hvis du ikke har den, måske finde den på nettet.
Der står altid, hvordan der skal renses filter.
Hvis du ikke kan skrue filtret ud med fingrene, så brug en svensknøgle til at dreje med.
Og læg lige et håndklæde under filteret, inden du drejer det helt løst... der kommer nok lidt vand ud

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nah det er den i mener. Vidste ikke lige at den bliver kaldet sådan.

Men det er den jeg bruger når jeg tømmer maskinen for vand. Så tjekker jeg den også om der sidder noget derinde, men det gør der bare ikke.
Jeg har også underet mig lidt over hvad det filter skal bevirke, for det er ved mig er det kun et rør med et stort hul i. Er det normalt? Eller er det fordi jeg mangler noget?
Annonce

Kunne lyde som om der mangler noget....

Jeg ville splitte maskinen ad og pille slanger mv. fra hinanden for at se om der sidder et eller andet fast i maskinen og blokerer for at vandet kan komme ud.

Samtidig kan du jo lige tjekke pumpens funktion.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja det synes jeg jo også. Ville mene der skulle være en eller anden form for net uden om for at kunne virke som et filter. Hullet er jo stort at der nemt kan passe en hel sok igennem.

Pumpen virker fint nok. For vaskede noget tøj idag, og da den stoppede satte jeg den over i "skyldning og centrifugering", uden at tømme den for vand manuelt. Den pumpede vandet ud og fortsatte uden problemer.

Måske er det så din programvælgerelektronikken der er fejl på?

Alt efter hvor gammel maskinen er, og hvor meget du har givet for den da du købte den, kan det nok ikke svare sig at skifte programvælgeren...

Havde for nogle år siden en maskine der stod af med det problem.... så købte jeg en ny, da det ville koste en formue at skifte vælgeren...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja overvejede også om det kunne være elektronikken det kunne være galt med.
Men har givet 800 kr. for den, så tror ikke det kan svare sig at skifte det ud. Det ender nok med at den må køre med den fejl så lang tid den kan.
Ja, så er der ikke så meget at tale om... ud med den, når den stopper helt... og ind med en anden

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis