Nedslibning af trægulv?

Hej, jeg er ny her på forummet så håber jeg kan få lidt hjælp.

Jeg bor i en lejlighed, hvor der er et gammelt trægulv, som er malet hvidt. Maling er begyndt at skalle, og det er ikke lavet særlig godt, derfor vil jeg gå i krig med, at slibe det selv(det er ca. 40kvadratmeter). Jeg har i den sammenhæng lejet en gulvsliber, mit spørgsmål er så, efter nedslibning skal det males, men når blevet slibet, er det så nødvendigt at køre det over med en rondelsliber? eller skal jeg bare male?

På forhånd tak for hjælpen ...

Mvh Kåre

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen, som kan hjælpe?

Mvh Kåre

Nu er jeg ikke ekspert på området, men prøver

Alt afhænger jo af hvordan overfladen er efter afslibning

Hvis det "bare" skal males igen, så skal alt løs jo kun slibes af, og der hvor der er maling tilbage skal overfladen bare være slebet ru.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg aner ikke noget omdet, men ville i dit sted prøve at søgefunktionen øverst til højre på siden.
Men det med at male gulvet er nok ikke så udbredt, sååee---
Kan det overhovedet holde?
Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
ktm

 

hmm det hele handler om den afsluttende kvalitet, min far er gulvsliber og hvad han siger er der utrolig mange "gør det selv" slibninger som bare gør det værre og så er det ofte dyrer at rette fejlene. men vil du have ne hel glat overflade skal du køre min. korn 120 og den maskine du har lejet er nok gennem røverkøb/malerforretning er sikkert den store, det giver ikke samme glatte overflade. det vil nok ende med at sokker mm. hænger fast, derudover skal du huske at give det lidt vand ellers rejser brædderne sig op nå du giver det maling ikke heldigt, så vand og derefter mellemslibning.

aut. el arbejde til tiden

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også