udjævning af gulv med spartelmasse

jeg skal til at lægge laminat gulv oven på en spånplade gulv, spånplader buer nedad ind imellem gulv spærrene, hvor det er værst er det 10mm.
 På byggemarket fik jeg anbefalet spartelmasse til at udjævne buerne med mennnnn, jeg er lidt skeptisk,
er der nogen der har erfaring med udjævning af spånplade gulv
 

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du godt , bare sørg for at prime godt først , ellers holder det ikke
tak for svaret,

 hvad skal jeg prime den med??

mvh

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Primer der er beregnet til den gulvspartel du benytter...
ok,
så går jeg i gang med opgaven i week-enden,
tak for oplysning

 

Var så lidt...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har lagt gulv i mit soveværelse og det var osse på spånplade undelag . Jeg brugte selvnivilerende spartel/beton/masse fra LIP der var sgu nemt. og jeg sleb med et grovt sandpapir først og primede og så på med det selvnivilerende det fungerede super

Alex

Alex

 

undskyld jeg ødeligger stemningen, men jeg ville ikke turde smøre en alm. selvnivilerende spartel ovenpå et gulv af træ. Jeg ville bruge en fiberarmeret spartel, som er lavet til nivilering af gulve af træ. Problemet kan opstå når træet begynder at arbejde, og det gør træ jo og så kan den alm spartel ikke holde. Fibrene i fiberspartlen gør at spartlen kan arbejde sammen med træet.

Mvh gulvmanden

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej gulvmanden,
jeg var selv stadigvæk, lidt i tvil da jeg kom hjem fra byggemarketd med
25, kg. LIP selvnivellering,  så jeg ringet til en konsulent fra LIP som ogsa anbefalet den fiber baseret gulvspartel,-, LIP 226 tror jeg nok den hedder.
men han sagde også at det var ikke noget som, LIP officelt anbefalet. Deres produkter er beregnet til brug i forbindelse med beton, mursten, klinker. osv

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også