Knive fra Steel Function of Scandinavia...

Hej.

Ovennævnte firma laver en serie 'ergonomiske' knive (Global-efterligninger) til en noget anderledes pris.

Er der nogen herinde, der har erfaringer med disse? Ruster de, er de til at holde skarpe, ligger de godt i hånden?

Vi spørger, fordi Metro er begyndt at forhandle dem og denne uge har tilbud på dem. Vi skal alligevel ud og have en afløser for vores elskede (men 12 år gamle og uden ordentligt håndtag) Sabatier kokkekniv, valget er faldet på en prof. H-line, der tåler maskinopvask (livet er for kort til andet), men der kunne jo godt ryge lidt andet ned i indkøbsvognen - det er vel lønningsdag og julen står lige for døren 

Tråden her skal ikke ende i slagsmål om maskinopvask af knive igen, den har vi taget tidligere

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HÆ HÆ Albino !
Jeg kom lige til at tænke på, at jeg netop smed mine fine kokke knive i opvaskeren, herefter måtte jeg igang med at lime håndtagene sammen igen.
Så det gør jeg aldrig mere
Tjah, firmaets egen hjemmeside giver jo ikke mange oplysninger. Men hvis det er den 26 cm kokkekniv til 190 kr (firmaets egen webshop pris) du tænker på i forhold til eksempelvis en Global så synes jeg man bør være bare en anelse skeptisk indtil man har lidt faktuel viden om stålkvalitet og hærdning.

Har i øvrigt en japansk grøntsagskniv fra Scanpan, der vel er et handelsselskab, der bare lægger navn til ligesom Steel Function. "Handelsnavnsprodukter" bør jo i mange sammenhænge opfattes som en "første advarsel". Men Scanpan kniven fungerer faktisk rigtig godt. God balance, skarp og holder skæret fint, særligt i forhold til, "at den bare faldt ned i kurven i Føtex" (læs: den var i en prisklasse, der gjorde den til et impulskøb).
Nå, der røg lige en 23 cm kokkekniv af ovennævnte fabrikat ned i vognen - til under en 50'er havde vi nærmest ikke råd til at lade være

Stålet er molybdæn/vanadium, og den skulle også kunne gå i opvaskeren.

Umiddelbart virker den rigtig lækker, men lad os nu se - Elizabeth får den med på arbejde mandag, og hvis den overlever en uge på Grillen og stadig er til at få skarp igen, er den godkendt

Den er dog slet ikke i samme klasse som den anden vi købte - den kostede så også det 5-dobbelte, og er så afgjort en værdig afløser for den gamle, veltjente Sabel...


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

de ser fine ud, god overgang fra håndtag til kniv noget jeg savner ved global, den kan bliver temmelig glat med et sådan stålhåndtag. brug et strygestål i ny og næ, så holder de i mange år. den nederste ser særlig lækker ud.
Hilsen Kokken

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis