Radiatortermostat.

Hej!

Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg skiller radiatortermostaten ad, så jeg kan give ventilen lidt massage, da den ikke virker mere.
Jeg har brug for en udførlig beskrivelse, evt. et link, så jeg kan se, hvordan det gøres.
På forhånd tak for hjælpen.

Har bogen "Kvinde kend din værktøjskasse" men det er ikke altid nok.

Hilsen Sonja

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den skal du ikke skille ad. Hvis det er fordi du mangler varme gør du sådan:

Du skruer skruen der sidder ind mod røret, men på termostaten løs. Hiver termostaten af og tager fat i stiften, som sidder i ventilen, der sidder på røret, med en tang og hiver den frem og tilbage til den bevæger sig nogenlunde frit. På med termostat og skru den fast igen.

Så har du, hvis du er heldig, varme igen.

Laver det af og til på mine egne radiatorer når fyringssæsonen kommer

Har altid virket fint....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja det er godt nok... nu er det jo ikke alle termostater der er skruet fast de fleste er fakrisk "klikket" på.

Homeplan.... ahhhh kan det nu også være rigtigt??

Har i min tid boet i 15-20 forskellige lejligheder og huse... alle som én, har termostaterne været fæstnet med en skrue... måske har du ret med hensyn til nyere huse. Det aner jeg ikke.

Vil lige sige, at hvis du mener klikket på og sikret med en skrue... så er vi enige Det er sådan mine termostater har været ... og er lige nu


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er kun de gamle termostatventiler (Danfoss) der har en skrue, de nye klikkes på, hvis der dog ikke er tale om en rep. termostat til de gamle modeller...

HIV aldrig, aldrig ud i termostatstiften,, låseringen kan hoppe af og det kan give vand :-(
Leth lavede dette nummer i en tv udsendelse, og vvs firmaerne havde meget travlt et par dage efter.

Snup en lille hammer og bank meget forsigtigt på stiften, når du kan mærke der er "fjedervirkning"  er den der...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis