Fabia 1.4 TDi hakker under acceleration - HJÆLP!

Hej med jer,

Jeg har fået et stort problem med min Skoda Fabia 1.4 TDi fra 04.

Når jeg accelerer, begynder motoren at hakke, og det lyder som om den kun kører på 2 istedet for 3 cylindre (men ved ikke om det er det der sker). Hvis jeg slipper gassen helt, kører motoren fint igen.

Hvad kan det være????

Indsprøjtningsdyserne er blevet renset og virker fint.

Håber virkeligt at I kan hjælpe. Min lille lokale mekanikerer på bar bund - computeren viser ingen fejl .
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se nu køre jeg på motorcykkel, men motorer er jo i princippet det samme. Jeg ville nok forbinde fejlen med en tændnings fejl, det kan muligvis også være luftfilteret der er tilstoppet.

V.h.  Håndværkeren
OK så fejl på Tdi ? elektronik er ikke ufejlbarligt !
Hvad med brændstoffilter og turbo? Har din mekaniker tjekket det? Det tyder ikke på noget med gløderørene når den kører fint i tomgang. Så tjek om turboen laver tryk når den får gas. Det ku jo være en slange der bare er gået løs. Ham mekanikeren må se at få beskidte fingre i stedet for bare at trykke på sin computer Mvh rasmus som også har en fabia 1.4 tdi - så skriv endelig når du finder fejlen
Mange tak for alle forslagene indtil videre. De bliver checket. Jeg skal nok holde jer opdateret. Indtil fejlen er fundet, er andre forslag stadig MEGET velkomne.
Er det ved hurtig acceleration (speder i bund)?
er det i alle gear?
Er det også hvis du træder speederen i bund i frigear?
Holder den op med at hakke, når den er kommet op i fart?

Det lyder som en fejl i styreboksen. Evt en af de dumme fejl, der kun kommer, når bilen kører, men ikke i tomgang på værkstedet.

Prøv evt at ringe til et autoriseret værksted og hør om de har et begavet bud på sagen. Ellers er BG service ofte ganske gode til at finde fejl i dieselmaskiner.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det opstår allerede ved moderat acceleration. Det opstår eks. også, hvis jeg har sat fartpilot til, og skal op ad bakke - altså, når motoren bliver belastet bare en smule.

Nej, den holder ikke op med at hakke, når den kommer op i fart.

Tak for forslag om værksted.
Husker jeg ret har din bil pumpe-dyse indsprøjtning, og så er jeg næsten sikker på, at det er i styreboksen fejlen ligger. Ellers kan det være brændstofpumpen, der laver nøkker, når den kommer op over et vist index (brændstofmængde pr indsprøjtning) Et autoriseret værksted bør have et godt bud på en årsag, og kunne fortælle hvad der skal laves. Om ikke andet, så må han ud at køre en tur i bilen og ved selvsyn opleve dens tossestreger, og så spørger du ham bagefter, om han virkelig mener en Fabia skal køre på den måde.

Fordelen ved autoriserede / mærkeværksteder er, at de ser mange biler af samme mærke og med samme teknik, så de har ofte oplevet tilsvarende problemer før. Ikkeautoriserede værksteder kender mange forskellige biler, men bliver aldrig eksperter i enkeltmærker.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nå, vil bare lige give en update! Efter at have betalt et autoriseret Skoda værksted på Sjælland flere tusinde kroner for ikke at finde ud af noget som helst (men derimod mente at der skulle skiftes en pumpe til mere end kr. 5.000,- som ingenting fejlede), fandt en bekendt på det fikse, at det kunne være noget så relativt simpelt som pakningerne til højtryksdyserne. Og ja, wupti - bilen kører som en drøm igen ....

Rigtig god jul til alle!
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis