Rullegardiner, hvad har I andre ?

Jeg skal have købt et par rullegardiner, og har før prøvet den fra Ikea, dem gider jeg ikke igen, da de alle har været af tvivlsom kvalitet.. Jeg har så købt et i Bilka som er noget bedre end dem fra Ikea, men Bilka har dem ikke lange nok til mine 2 største vinduer.. Jeg kender godt de dyre løsninger fra fx Kirsch, men budgettet er ikke lige til at bruge mange tusind på 2 gardiner!
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går du rundt og laver noget inden døre som ingen andre må se ?
OH FY - OH FØJ
Nå nu bor jeg jo også laaaangt ude på landet, så gardiner ikke er aktuelt overhovedet, og skulle nogen se hvad jeg laver løber de nok skrigende væk.
Har du slet ikke overvejet at Lave Dem Selv,  det er jo en Lav Det Selv side du er landet på
Har du været forbi din lokale gardin-pusher?? De har ofte en billig rullegardins udgave ala dem fra Bilka, Jysk mm. og der hvor jeg i sin tid var i lære, havde vi dem i op til 180 eller 200 cm (kan ikke helt huske det - det er jo efterhånden nogle år siden.)

Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af Håndværkeren på 25 okt 2009 13:02
Går du rundt og laver noget inden døre som ingen andre må se ?
OH FY - OH FØJ
Nå nu bor jeg jo også laaaangt ude på landet, så gardiner ikke er aktuelt overhovedet, og skulle nogen se hvad jeg laver løber de nok skrigende væk.
Har du slet ikke overvejet at Lave Dem Selv,  det er jo en Lav Det Selv side du er landet på


Jeg bor ud til en gennemgående villa vej med bus trafik, og er lidt træt af at alle madammer i kvarteret står og savler når jeg flexer min spænstige krop eller noget !!!


Hvad formål tjener de gardiner???
Skal de holde varmen ude eller hindre madammerne i at få indblik i dit liv???
På min arbejdsplads, oceangående skibe, der ofte er i troperne har vi rullegardiner med refleks på bagsiden for at holde varmen ude fra kamrene og på kommandobroen har vi gennemsigtige a la solfilm til bilruder.

Hjemme har jeg persienner, da de kan holde noget varme ude og giver privatliv, og kan justeres med henblik på begge formål.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Prodigy på 25 okt 2009 22:01


Jeg bor ud til en gennemgående villa vej med bus trafik, og er lidt træt af at alle madammer i kvarteret står og savler når jeg flexer min spænstige krop eller noget !!!


Tænk dog på de stakler der står der ude og savler, de er jo ikke vant til at se ungt kød. Så giv dem dog den store glæde i deres forsnævrede liv, vink til dem.
Annonce
www.faber.dk
De leveres også automatiske hvor motoren sidder inde i rullen, og laves i alle mål og mange farver

 

Sorry.....

Havde ikke lige lagt mærke til din sidste linie. De koster nok mere end dem fra Bilka.


 

Skrevet af Nif på 26 okt 2009 19:52

Sorry.....

Havde ikke lige lagt mærke til din sidste linie. De koster nok mere end dem fra Bilka.



De må som sådan godt koste mere end dem fra bilka, men nogen af de dyrere mærker jeg har kigget på koster 1700kr stykket, og det kan godt være det bare er mig der er nærig men jeg giver godt nok ikke over 3 kilo for to gardiner (med mindre de er lavet af guld og har diamanter på, BLING BLING TJA TJING) !! Formålet med gardinerne er hovedsagligt at de skal kunne mørklægge rummene, så man kan sove ordentligt midt på dagen :-)

hej du, lav dem selv. køb 2 stænger der passer til dine vinduer,køb stof (bomuld/polyester)25cm ekstra til kant,klip snorlige af i siderne og kom tekstillim på kanterne, kun i siderne,søm kanten forneden, gør plads til en flad liste der tynger gardinet ned, hæft stoffet på foroven,med klammer eller små søm.rul hele gardinet op på stængerne i hånden sæt rullegardinerne på plads og voila,nyt rullegardin der passer.billigt,du kan selvfølgeligt også købe dyrere og kraftigere stof, det skal bare mørkne.
med venlig hilsen

<p>&#160;intet er så galt,at det ikke er godt for noget</p>
Hvorfor ikke kigge nærmere på Velux rullegardiner?
Vi har haft rigtig gode erfaringer med disse, både til helt mørklægning og til alm solskærmning og har netop valgt at få dem sat op i hele huset. :-)

Mine interesser: Køkkenhaven, hobbymalerier, kreative løsninger til hjemmet, bryllupsplanlægninger og simple gør-det-selv løsninger.

 

Jeg har gode erfaringer med:
Velux Rullegardiner

Svane Køkkener

Bryllupsmusik

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis