ekstra grupper i eltavlen?

Hej derude

Jeg mangler lidt strøm her i huset
Hvordan ved jeg (uden at få en elektriker til at komme og afkræve mig penge) om elledningerne der går ind i huset fra vejen, kan klare at jeg får koblet et par ekstra grupper (herunder kraftstik) på tavlen?

Det hele skal selvf. laves af elektriker, men jeg vil ikke betale for at han kommer og siger: Du skal have gravet op og lagt nyt kabel i fra vejen

/cs

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Regner med at du kan ringe til elforsyningen og få oplyst hvilke muligheder du har.

Mvh
Sømanden.
du kan under alle omstændigheder få flere grupper , og det er meget få huse tilbage der ikke har kraft inde
en simpel måde at se det på er ohm der er en kraftgruppe i forvejen eller et hfi-relæ
er der kraftstik i forvejen er det sikkert , er der kun hfi , skal der gå 4 ledninger gennem det
sømand: jah - men nu har de jo lukket - og folk plejer at vide hvad de snakker om her :-)

Bredker: Jeg har en kraftgruppe til vaskemaskine og en til komfur - der er hpfi relæ
derudover er der en gruppe (10A) til gasfyret og en gruppe til lys (10A)
hvad betyder det?

/cs

så er der ikke noget problem , du kan lave lige så mange grupper du har behov for , hvor stort et forbrug du kan klare totalt afhænger af hvor stor en hovedsikring du har , men den er 99% sikkert stor nok til at klare alt du har behov for , medmindre du har ekstrem strømkrævende industrimaskiner
lækkert - det vil jeg gå videre med, så jeg kan få trukket lidt strøm til div. ekstrating..

/cs

Du får bare lige din elektriker til kigge forbi og give et uforpligtende tilbud som de er vilde for i den her tid.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis