Jorden Rundt....

På denne side kan du følge den 16 årige australske pige Jessica Watson, der i sin pinkfarvede S&S (Sparkman and Stephens) 34 med navnet "Ella´s Pink Lady" vil prøve at blive den yngste der solo- og uden følgebåde sejler jorden rundt. Klik på billedet.



 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

62 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjah, der er jo efterhånden ikke mange grænser for hvad man udsætter børn og unge for.

Nu ved jeg ikke hvor skrap du er til at læse det der faktisk står på siden, men det er vist en pige med lidt mere "ben i næsen" end de fleste der her er tale om.

Men jeg vil til dels give dig ret, mine børn ville ikke have fået lov til det Men det er jo nok fordi jeg overbeskytter dem... mhhh det er der ihvertfald nogle der mener... ... dem om det

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det må være en sag for børneværnet!!

Lidt imponerende at hun tør. Det er ikke noget for mig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af jbr på 23 okt 2009 20:45

Nu ved jeg ikke hvor skrap du er til at læse 

 


næ, men jeg magtede da at komme gennem dit indlæg sådan da. Men lad mig så som en bonus røbe, at jeg kan stave til myndig og på en god dag også til kildekritik - endda på engelsk om nødvendigt.
Jamen det er jo fantastisk... og god til at klippe i indlæg er du også

Næh, jeg skulle heller ikke nyde noget af sådan en tur... men lad os nu se hvordan det kommer til at gå

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Er det ikke hende der en gang er taget afsted og sejlet durk ind i en coaster fordi hun glemte at sætte kollisionsalarmen til ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Eller også har coasteren ikke haft behørigt udkik.

Hun knækkede masten. men retsagen er ikke slut endnu


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 24 okt 2009 16:50

Eller også har coasteren ikke haft behørigt udkik.

 


Siden hvornår har Coastere haft udkig på broen ved lange distancer ?
Skrevet af jbr på 24 okt 2009 16:50

Eller også har coasteren ikke haft behørigt udkik.

Hun knækkede masten. men retsagen er ikke slut endnu


I. flg hende selv, så sov hun da uheldet indtræf.. og kollisionsalarmen var ikke sat til.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg vil lige klippe denne her ind. Den er fra en australsk nyhedsside:

Jessica's family media spokesman Scott Young said all navigation lights and safety devices were working and national safety authorities were able to detect the yacht's beacon. "So we don't know why the captain or the look-out of the container ship was unable to see that," Mr Young said. He said Jessica contacted the ship on marine radio but the conversation was only brief. "The communication was limited due to the language barrier," he said. "We do believe the vessel slowed, but it didn't stop - these ships take a long time to stop, they can't just stop on a dime." 

Omkring kollisionsadvarselssystemer. Hun fortæller selv, at 2, ud af 3 til rådighed værende systemer var slået til, hvilket, synes jeg,  bekræftes af ovenstående udtalelse fra de australske myndigheder.

Jeg har en grumme mistanke om, at Håndværkeren kunne have ret...
Om hun sov eller ej, har jeg ikke hørt noget om.

Jeg synes bare vi debaterer på et meget usikkert grundlag her i LDS, da vi jo ikke har indsigt i hvad der senere er foregået ved søforhøret...
Hvad vi tror og har hørt er jo egentlig ikke specielt interessant, medmindre det kan dokumenteres

Fakta er, at hun tidligere har 10.000 sømil under kølen som skipper, herunder flere solo langdistance stræk, har gennemgået søredningskurser, har en yachtmaster uddannelse, som i parantes bemærket ikke er et duelighedsbevis, men "noget" mere krævende (for at sige det mildt) og lige nu (7-11-2009) har passeret de første 2000 sømil... og så mangler hun jo kun godt 21000 sømil


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 52 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også