Bygningssav

Hvis du skulle købe en bygningssav ville du så købe ?

Er træt af at slæbe den store dewalt vendbare bygnings / kapsav frem og tilbage, vil hellere have en ren bygningssav.

Havde lidt set mig lun på Bosch´s bordrundsav...



Som evt. kunne kombineres med denne vogn, hvis den vil have den stående rimeligt fast, men vi har deres arbejdsstation til kapsave, så den kan sikkert også benyttes til samme formål.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Den sav ser da ok ud, har du nogle flere oplysninger? på den som giver lidt mere at vurdere ud fra, du ved sikkert nogenlunde hvad jeg gerne vil vide,
vi er jo hånd-værkere, så motor størrelse klinge st.  og understellet kan det hæves til bekvem arb. højde, osv.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg vil rigtig gerne have fingrene i den her, http://www.dewalt.dk/powertools/productdetails/catno/DW745/ Max skærebredde er 410 mm og med en vægt på kun 22 kg er den noget lettere at håndtere.

Jeg havde oprindeligt også Dewalts vendbare sav, men blev træt af den manglende præcision ved brug som bordsav. Jeg havde allerede en kapsav, så jeg besluttede mig også for at købe en ren bordsav.

Jeg har haft den omtalte sav i et par dage. Jeg forelskede mig i den på en Carl Ras messe, uagtet at jeg egentlig helst ville have Dewalts model 744, men Boschen var noget billigere.

Jeg endte dog med at returnere den primært pga. motorgangen. Saven starter med et gevaldigt ryk, og det er ikke ligefrem en fordel ved præcisionsarbejde. Jeg havde fat i Bosch for at høre om det var et enkeltstående tilfælde, men det var det ikke.........

Jeg endte i stedet med at købe den sav jeg oprindelig helst ville have, DW744XP med understel (der var desværre ikke penge til Festools CS50/70).

Jeg er rigtig glad for saven, det er en sand fornøjelse af bruge det tandsatngsdrevne parallelansllag, det er bare noget der du'r. Jeg tror dog sagtens at jeg kunne have klaret mig med dens lillebror, DW745. Det er sjældent at jeg har haft brug for at kunne flække i 620 mm bredde.
Til denne sav fås også et understel med hjul, dog i et andet design en Bosch.


Med venlig hilsen

Anders

Det blev til en Bosch GTS 10 med med tilhørende arbejds og transport bord.

Jeg har ikke brug for at den er super præcis, den er til mere groft arbejde.
Annonce
Så lige DW744XP i dag på trælasten, kan godt se den lige er en klasse bedre, hvad måtte du slippe for den... ?
Jeg tror at det var i omegnen af 7.500 inkl. moms og  benstativ, en god slat mere end Bosch'en, men jeg synes at den er det værd. Som nævnt tror jeg dog sagtens at jeg kunne have "nøjedes" 745'eren, der er noget billigere.

Med venlig hilsen

Anders

Det løber Bosch med det bord jeg henviste til også op i.

Så skulle vist have tjekket den DW 744 ud inden jeg købte den fra bosch... øv...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis