alger/mos på eternittag

Jeg overvejer at få taget renset. Kan man selv købe et produkt som man kan sprøjte op? eller skal man have folk til det?? Og hvad med årstiden? er det godt at sprøjte nu hvor der er frost i sigte?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er masser af produkter til formålet, som du selv kan bruge. Søg på algefjerner her på LDS eller google det. Der er masser af anbefalinger vedr. produkter og metoder til formålet.

Hvis ikke du kan gå på taget begynder der jo at stille sig lidt udfordringer i relation til anskaffelse/lån af materiel (sprøje, stige og/eller lift), der taler for at det vil være enklere at få en prof. til at gøre arbejdet.

Du har i øvrigt nok ret med at vejret har betydning. For at virke skal algerne og mosset jo være i vækst så de kan optage sprøjtemidlet, Så frost er næppe et smart tidspunkt at behandle. På den dunk kvanol jeg har stående står der i øvrigt, at den skal opbevares frostfrit. Men jeg ville nu nok være mere ked af, at der kom en voldsom regnbyge umiddelbart efter jeg havde behandlet taget end at der et par dage efter kom en snert af nattefrost.

Men så længe det kun er i Sigte, at der er frost, så betyder det jo ikke noget for dig
Jeg fik et firma til at komme en gang om året og sprøjte mit betontagstenstag. Det så forfærdeligt ud pga mos og alger. Nu ligner det nærmest et nyt tag, men der går et års tid, før du ser afgørende resultater og forbedringer.
Havemuren får også lige en omgang og bliver igen mere hvid end grøn.
Det koster mig ca. 1000 kr. pr år.

Med venlig hilsen
ktm

 

prisen på de 1500 fra dansktagteknik.dk er ikke aktuel for mig da jeg har 370 m2 tag, og der er over 4m til mine tagrender.

Så prisen ryger nok på mindst det dobbelte, og til den pris mener jeg godt jeg selv kan købe noget i et byggemarked, og få det sprøjtet op.

Problemet er bare hvad for noget man skal købe... og hvordan det bør sprøjtes op.
Min løsning på samme problem.

1 stk ALKO pumpe forbundet til en 25l. dunk. GORI sprøjtetilbehør (greb, forlængere ect.) ½" slange. Så kan du klare det selv fra en stige. Købt i Tyskland.

Ps har ce 8m til tagryg.
Hvis du går i Land & Fritid kan du få algerfjerne (delge ude hedder det) i 25 liter til omkring 250 kr og det sprøjtes i opløsning 1:5 direkte på taget. Næste gang det regner skal du bare se :o) husk at få tømt tagrenderne efterfølgende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også