Symaskine

Hej
Må jeg som en ny bruger af denne hjemmeside være med?
Jeg skal købe en ny symaskine - min den gamle Singer Futura 1000 (købt for ca. 25 år siden)er ikke hvad den har været. Den trækker stoffet skævt under sygningen, den vil ikke sy i tynde stoffer og sådan har den egentlig altid gjort..
Er der nogen der kan anbefale en model der er god til både super tynde stoffer, tykke sømme og strækstoffer - en symaskine der kan holde i mange år..
Jeg har læst en masse på nettet, men det er meget svært idet at alle syntes at deres egne modeller er de bedste maskiner.. Det skal ikke være en til at brodere med, ellers al anden slags sygning..
de bedste hilsner
Joan

:-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Joan.
Selvfølgelig må du skrive her på LDS. Og jeg kan da godt give dig et forslag til en god "husmor" symaskine. Jeg har selv en PFAFF Tipmatic 6122 som nu er 16 år gammel, den kører stadig upåklageligt. Grunden til at jeg i sin tid købte lige netop denne model, ligger i at den har overtranspotør, hvilket er et must når du skal sy i stræk stoffer eller det mere avangerede lak og lignende, hertil bruges der dog en Teflon for. kan dog klares ved at lime en lille etikette af papir på undersiden af trykfoden.
Nu har jeg jo i mange år haft egen systue, (er uddandet Dameskrædder) Så de maskiner jeg har nu vil mere frem i verden. Jeg falder i søvn til sådan en hastighed husmor modellerne syr med.
Men ellers vil jeg fremhæve to andre mærker som virkelig er maskiner der kan holde i mange år, Brodther og Bernina.
Nu skriver du godt nok at du vil have en maskine der også kan brodere, der er min erfaring dog at jo mere elektronik der er i sådan nogle maskiner, jo mere sårbare er de. De lidt ældre med mekaniske logik hjul holder væsentligt bedre i længden end de elektroniske.
Bortset fra det så kan det da godt tænkles at din gamle singer kan repareres, de gamle maskiner var virkelig gode, de nye Singer er noget værre "lort"

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværker
Du er hurtig til svar :-)
Min gamle Singer har været inde til reperation 2 gange uden held - så nu skal det være en ny, det tager al syglæde at sidde med en maskine der trækker skævt og skal man holde imod,- bliver sømmen ikke pæn.

Den nye maskine skulle netop ikke bruges til at brodere med, da jeg er enig i at alt for meget teknik kun gør symaskinerne mere sårbare..
Jeg har set både Bernina og Brother på internettet, men der er mange modeller at vælge imellem - jeg har set at en af Brother-modellerne endda kan sy "sidelæns" ja der sker godt nok meget med de maskiner!!
Jeg tror at Bernina er den jeg kunne finde på at vælge - men hvilken model - ?? er du frisk på et bud her også?
Hilsen Joan

:-)

Så kan jeg anbefale dig Bernina 1008, det er faktisk den eneste med mekanisk logik værk der er tilbage. Den holder til gengæld de næste 30 år.

V.h.  Håndværkeren
Tusinde tak  jeg vil tage ud og afprøve den inden så længe, og jeg skal nok fortælle dig og andre der måtte følge med her - hvad det ender med af køb..
Hilsen Joan

:-)

hej
Jeg har en Bernina 1001 som har kørt upåklageligt. Den er mekanisk og ikke lavet med elektroniske printplader.. Jeg er mere til det gammeldags kram. Det eneste er at den har ikke så stor motor som de dyrere af modellerne. Men vil du race afsted på din symaskine så køb en med en ordentlig motor.altså ikke den billigste Bernina..
Jeg vil dertil sige at de gamle berninaer faktisk er uopslidelige.Min moster har en fra 60 erne eller 70 erne og den kører stadigvæk.
Skal du sy i strækstoffer så køb en overlocker også .. Jeg er så glad for at jeg købte både overlocker og symaskine .
Så kan du lave de kante alle sømrummene så de bliver helt fine og den skærer også.
Pfaff eller heller ikke at kimse af.. Fordelen med en pfaff er netop overtransportøren så den griber både fat i det øverste og nederste lag..
Jeg købte mine symaskiner i sverige pga kursfordele .. Det var måske også at overveje hvis du bor i københavns området
Mvh maria
Annonce
Hej Maria
Tak for dit indslag :-) - Jeg har allerede været ude og købe en symaskine i dag - jeg var temmelig nysgerrig for at kigge på en Bernina 1008, som håndværkeren har anbefalet - men om jeg købte den - nej, jeg faldt pladask for en Bernina 450, den syr som en drøm (ihvertfald det jeg har nået at afprøve indtil nu) jeg håber ikke jeg fortryder at jeg ændrede mening, men den kan en masse spændende ting..
Jeg har prøvet tykke cowboybuksesømme og den glider bare igennem det som smør..

Nu er det ikke for at jeg ikke har lyttet til jeres velmente og gode råd - sælgeren i Bernina sagde, at den maskine jeg købte her i dag var en stærk maskine - ligesom 1008érn jeg egentlig kom for..
Mvh Joan

:-)

Jamen så tillykke med din nye Bernina Joan, og om den kan sy i tynde stoffer er jo spændende at hører om, de fleste kan hakke sig igennem tre lag denim søm så det er ikke det der fortæller om maskinens kunnen.
Hej Håndværkeren
Jeg vil mene at den også er god i tynde stoffer, jeg har afprøvet lidt forskellige typer stof herhjemme og den syr fint uden at stoffet flaner eller rynker sammen..
Mvh Joan

:-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis