maling af klinker på badeværelse

Hej.
jeg har nogle ulækre klinker på badeværelset der skal males hvide, men hvilken maling giver det bedste resultat, og skal det males med rulle eller pensel?

Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ikke lige den, der kan give dig råd angående malingtype, vil blot lige nævne, at man også sagtens kan male furer - det har jeg haft stor succes med og det kan VIRKELIG ændre udseendet ved en klinkevæg. Hertil skal bruges panelmaling. Blot et tips.

Indretningskonsulenten
hatr malet vores med plastikote flisemaling det duer, har holdt over et år nu, endda i brusekabinen. men det skulle have 3 gange før det blev helt godt, og det er hundedyrt.

jeg brugte rulle.
og sørg for at rengøre GRUNDIGT inden du maler. brug grundrens, og vask efter med rent vand, jeg gentog dette to gange. der må ikke være sæberester eller andet
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ang hva ddu skal bruge, kan jeg på trods af mit fag ikke give dig et konkret råd med maling, andet end du skal IKKE bruge plastic maling og heller ikke Dyrups grundmaling i plastic der ellers specielt skulle være lavet til fliser. Virker ikke!

Men vask dem godt af, grundrens kan bruges men det bedste er at bruge eddikesyre til at rense af med, da sæbe er en base og dermed opløser syren basen.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Som Ziwe nævner er plasti-kote flisemaling et ganske godt produkt, og ja, rengøringen før malingen er så uhyre vigtigt for det endelige resultat! Det er temmelig dyrt, men nemt at have med at gøre. Min mor har malet hendes fliser på et gæstetoilet for snart 6 år siden og det har virket upåklageligt. Om det så er pænt kan jo diskuteres...

Du bør tage med i dine overvejelser at du kan pudse flisevæggen op med fx. Skalflex Multipuds, og dermed få en ensartet vandskuret væg, hvorpå du så kan male med en lidt billigere maling, og få lige den farve du gerne vil have (flisemalingen fås kun i fabrikslavede farver). Denne løsning giver utvivlsomt lidt mere arbejde, men jeg synes det er et udemærket alternativ. Specielt hvis fliserne er præget med et motiv som min mors fra sidst i 70'erne. Det motiv kan ses som en svag skygge på malingen og er ikke specielt pænt - men malingen lysnede da i det mindste rummet op.
Vi har malet et badeværelse i huset, der havde brune klinker på gulv og vægge (kun malet væggene).

Vi vaskede fliserne med noget der indeholdt syre, kan ikke huske hvad det hed, for at give en overflade som malingen kunne hæfte på. Derefter malede vi med Bengalack, med rulle. Det er lidt tyndt i det, så det er vigtigt at dække godt af, men resultatet er virkelig blevet godt. Ellers spørg i en farvehandel, det gjorde vi..

Mvh Rasmus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også