Nyt tag på gammel bygning

Hej folkens

Vi har en bygning stående som ikke kan bruges til ret meget da taget er ved at falde helt sammen. Der er hul i osv. Bygningen er ca 30-35m2.

Bygningen har murstensvægge og ikke isoleret. Taget er cement teglsten.
Loftet inde i bygningen er ved at falde ned.

Vi har et ønske om at bruge bygningen til garage, og da murene er gode nok, så er det kun taget og måske spærrerne som skal fornyes.

Min kone mener selv vi kan lægge nye spær og tag (bare billigt stål-tag eller lignende). Men jeg er lidt mere skeptisk da jeg har 10 tommelfingre.

Vil det måske være at foretrække at lægge fladt tag?

Jeg vil da helst lave bygningen som den står, altså med højt tag. Men de spær, de skræmmer mig lidt. Har I nogle gode forslag? Også gerne på en ca. pris for nye spær samt billigt tag.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smid nye spær på, det kan ikke betale sig at sætte noget samme selv, koster næsten det samme bare i materialer.

Thestrup.

Når du ikke mener at du kan overse dit projekt.
Prøv at forhør dig ved en tømrer/spærfabrik, angiv målene, L-B-H  på dit tag, udhæng osv. de vil med sikkerhed give dig et bud på nogle spær til din bygning.
De beregner hvilke materialer der er nødvendige.
Pris ved jeg ingen ting om, det kommer jo også an på hvordan du vil have det til at se ud til sidst.
Din bygning/garage er jo ikke så stor, så det må være overkommeligt hvad pris angår.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
hej med jer. Tak for jeres svar.

regner også med at der skal nye spær på. Det er mere det med at lægge spærrerne som er problemet.
Har slet ikke overvejet at kontakte en tømrer da jeg regner med at prisen vil være alt for høj, men måske der er nogle som mangler lidt arbejde nu, så det kan da godt være der kan gives en god pris på det forholdsvis lille stykke arbejde

Så snart der er nye spær på er det vil ikke det store problem at ligge nyt bliktag eller lignende
Hej Thestrup

Det at sætte nogle nye spær op tager ikke ret lang tid,og er faktisk ret enkelt, men har du alligevel ikke selv mod på det, tager det på den anden side heller ikke ret lang tid for en tømrer. Det burde to mand snilt kunne klare på en dag.

MVH

Flemming Bundgaard
Byggerådgiveren ApS
2283 2586
http://www.byggeraadgiveren.dk

Vi laver selvbyggerrådgivning vedr. træhuse, tilbygninger og lavenergihuse mm.

Thestrup.

Når du skal sætte spærene op,skal du skal have en rem på muren at fastgøre dine spær i.

Så finder du midten på dine spær,sæt en streg og midten på din bygning ligeså, og så bruger du en lodsnor (snor med noget tung), dette gøres i begge ender spærene,  støttes med nogle lægter så de står i lod, der-imellem en meget stram snor at sætte resten op efter.
Så er der bare at dele ud, så du får lige langt mellem dine spær
Husk vind-træks-bånd diagonalt.
Er ikke tømrer, men sådan har jeg gjort det på mit hus.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis