Kummefryser danner rim i sig!!

Jeg har en kummefryser,der danner tit og ofte rim i den .
Hvad kan man gør ved det??.
Tak for hjælpen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du tjækket "gummi"listen på lågen med papir rundt.
(magnettætningsliste)?
mede.

Hej har du tjekket om tætnings-listen er ok. og lukker tæt, (varme udefra) gamle tætnings-lister bliver stive med tiden, det kan være at, den er årsagen, ellers ved jeg ikke hvad der kunne være årsag til rimen.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Mange tak for jeres svar:
Gummiet er intakt og fejler ikke nogetmen kan det betale sig at skifte gummiet eller skal man investere en anden fryserboks?
Har du checket om den står lige?
Hvis selve "kassen" er vredet på grund af ujævnt gulv eller forkert indstillede fødder, så får du helt sikkert et utæt hjørne selvom gummilisten ser ud til at være OK.

Bent.
Alle frysere danner rim, uanset om de er tætte eller ej, men selvfølgelig går det hurtigere når den er utæt
Mange tak for hjælpen

Hvis du vil checke om din liste i låget er tæt, skal du åbne fryseren. Derefter lukker du låget igen. Så prøver du at åbne igen med det samme. Hvis låget ligesom er suget fast, så er listen tæt og fryseren er heller ikke placeret skævt.

Den rim og is der kommer i fryseren, kommer med tiden i alle frysere. Derfor er de fleste kummefrysere også udstyret med en prop i bunden, hvor vand kan løbe ud af, når der skal afrimes.

Og husk så, at hvis låget ikke lukkes ordentligt, pga. evt. overfyldning af fryseren, så kommer der masser af rim på kanten op til liste/låg og så er der kun en vej...afrimning

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis