Have redskaber...

Hejsa. Jeg er lige blevet nybagt boligejer med ca 1000 m2 have til.. Så jeg skal have samlet mig nogle haveredskaber sammen... men jeg ved sq ikke helt hva mærke der er godt.
Det skal nok siges jeg er lidt en nørd hvad angår værktøj og lign og vil gerne have det hele i samme mærke

Jeg har derfor kigget en hel del på gardena, som jo har deres smarte system med udskiftelige hoveder, som jeg kender helt fra barns ben. De laver også fine slangevogne og andet godt...

Men er de pengene værd.. eller skal jeg overveje fiskars, lysbroe eller andre?


Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fiskars bruger jeg, det er ret godt... om vinteren ligger jeg dem i et svøb af kærnemælk, så ruster de ikke (hvis dit skur ikke er isoleret !) så kan de holde i mange mange år... de er i øvrigt også ergonomiske, men dette er blot en anden sidegevinst ved det hele.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
men skuffejernet er det en fordel med T grebet på skaftet.
så du kan lægge krafterne i om nødvendig uden at gøre undt i håndfladen.
i det lange løb.?
den savnes på fiskars serien.! "roehakke" hakkejernet er den bedst med lige skaft.
hvist man er vant til at bruge enderne på bladet til at gå i dybten.!
ellers vælter den under brug. (fiskars) man kan prøve sig frem i butikken.?
hvad der er best til formål.!
kultivatoren er best med lige skaft eventuel med D greb. den med 5 grenet model.
mindre modeller tre grenet udgave er bedst med lige skaft.!
ellers vælter den under brug (fiskars).?
min fortrukne mærke er lystbro. men det er en smagsag.?

Skovl og spade fra Fiskars er uovertrufne i kvalitet. Lidt tungere end andre, men de holder til langt mere - og har en god ergonomi. Men sidstnævnte kan være individuelt. Deres øvrige produkter er jeg ikke så vild med - mere design end praktisk.... det ergonomiske skaft kan have tendens til at vælte - og værktøjet for enden af skaftet er ikke altid så anvendeligt, som det ser ud til

Har været så heldig at "arve" nogle ældre haveredskaber (+50 år). Damn det er fine sager - ren fornøjelse at renovere og bruge!


Mvh.

Jan R.
spaden og skovlen og greb er ikke tosset fra fiskars.

ja selv kosten den vælter når den fejes langs med væggen eller fodpanellet.!
oki kan se der er lidt blandede erfaringer men ingen der har noget at rose/rise ved gardena... Jeg vil nok se mig omkring efter noget af det gardena grej, da jeg syntes det er rimelig smart med det system med løse hoveder...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Annonce
ups - undskyld...
En af mine kammerater har haft gardena's system - det havde han meget lidt godt at sige om. Besværligt at skifte, når skidtet er beskidt - og skal man bruge to redskaber samtidig, er man f..... (snydt...)  med mindre man har flere håndtag.

Skulle jeg vælge et system, ville det blive Zinck Lysbro.

Mvh.

Jan R.
gerdena dem kender jeg fra de små ben.! hvist du skal have plads spesparne løsning.!
er det en fordel med to til tre skafter i stedet for undstanselig hoved skift.?

(skørt) hvad bliver de næste.? en "skovlskaft" med udskiftelig hoved.!
skovl. spade. sneskraper. grep. rannespade. og sneskovl.?

der findes også plante redskaber. en kort skaft med udskiftelige hoveder
der også passer til lange skafter.!

udskiftning forgåre med et tryk knap. eller en fingerskrue.!

de er lyseblå (hovederne) og skafterne i aluminium. eller i træ.
hvor i "låsen" er blank tylle med rød knap eller lyseblå fingerskrue.!

de er ikke så tossede de er ret gode især til ret høje personer. skaft længte 180 cm.!

Jeg tror sq jeg bliver nødt til at prøve det gardena system.. min far har stadig sit gamle grej, 12-15 år gammelt så det holder fint.... man skal nok bare overveje at have en 2-3 skafter af forskellig type..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

bland andet to lange og en kort skafter.!
ja det er jo det..... hmm når man sidder og kigger lysbro kataloget igennem virker det godt nok som om de har alt.. men det er sq svært.. jeg sidder mest og ærgre mig over jeg ikke slog til på bygma tilbuddet på lysbro.. der var sq mange penge at spare :S

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis