Maling af træloft med fortyndet Lady Interiør maling

Hej

Jeg har været i gang med at male et 20år gammel træloft. Jeg har brugt Lady Interiør Tre 40 maling, 3 l. fortyndet med 0,5 l. vand. Det ser ok ud, men jeg er alligevel ikke helt tilfreds, generelt er den transparente farve mere gullig end jeg havde håbet. Træet er blevet vasket med grundrens en gang før jeg malede.
Nogle få af brædderne er lysere og mere hvide end de andre, jeg har prøvet at male dem igen men det ændre ikke farven. Andre er mindre transparente, men alligevel er farven mere gullige. Jeg har malet loftet af flere omgange, og har ikke fået rørt rundt i malingen, så det kan måske forklare forskellen. Men hvordan får jeg rettet op på de få brædder, som skiller sig ud. Nogen gode ideer?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit problem er nok nikotin i træet, og det kan du ikke sådan bare vaske ud, du skulle have givet træet noget fortyndet lindolie inden du smurte maling på, det er nemlig nikotin der trænger igennem og gør det gulligt. Du er nok nød til at droppe ideen med en transperant maling. Starte med at vaske så meget af som muligt, smørre noget fortyndet lindolie på træet og så maling.

V.h.  Håndværkeren
Tak for svaret. Jeg prøver lige at uddybe min forklaring lidt ;-) Loftet er malet helt, de fleste af brædderne ser ok ud. Det er kun når jeg sammenligner overgangen de først malet og de sidst malet at jeg vil gøre noget ved loftet. Jeg malede først 3, holdt pause, dernæst 4, host pause og så resten.
Resten ser nogenlunde ens ud. Så hvis jeg kunne rette op på de første 7 som skiller sig ud, vil jeg gerne give det et forsøg før jeg giver mig i kast med at male hele loftet igen, så sjovt er det jo heller ikke at male loft ;-) Jeg ved ikke hvilke muligheder der er, slibe det ned, bruge nogle kemikalier eller noget helt tredje?

På forhånd tak for gode råd
Isotop. Prøv at søge på det i forummet Jeg er sikker på du vil få et svar på hvad du skal gøre

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ingen forslag til hvordan jeg kan rette op på de få brædder som skiller sig ud?
Skrevet af karstenkous på 21 sep 2009 22:17
Ingen forslag til hvordan jeg kan rette op på de få brædder som skiller sig ud?


Jo udskift hele loftbeklædningen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også