Maling af murstens bue ?

Hej
Jeg er ved at renuvere et hus fra 1953. Den tidligere ejer har på et tidspunkt lavet en muret bue, mellem stue og spisestue. 

Men problemet er at den er malet brun. Jeg har skrabt lidt i malingen, det er et håbløs projekt at få det af på den måde. Jeg kunne naturligvis bare male den hvid.
Men det er nogle ret smukke gamle muresten den er lavet af.

Og dem vil jeg gerne ha frem igen.

Hvis jeg sandblæser den ødelægger jeg overfladen.

Er der nogle der har en ide til hvordan man får det af.

 Teknisk Designer og Keramiker

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver nok svært, for som Keramiker ved du jo at mursten har en porrøs overflader, og når der males på dem så trænger der også maling ind i porene på stenen ligesom når du glasserer det du har lavet. Du er nok nød til at ty til maling igen

V.h.  Håndværkeren
Hej

Ej øw :-( Det er godtnok surt. Men desværre også nok det svar jeg havde regnet med.
Hvis så da bare det havde været grimme serie producerede muresten, men når man hved det er smukke gamle sten, så er det altså lidt træls ;-)

 Teknisk Designer og Keramiker

jeg er fuldstændig enig med håndværkeren..
meeeeeeennnnn hvis senariet er at de bare skal males igen så står man da frit for at prøve om malingen forsigtigt kan opløses og fjernes.. måske med grafiti fjerner eller lign..

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

I så fald, så prøv først med brunsæbe og dæk med husholdningsfilm 1-2 dage, så igang med skurebørste.
Det værste der kan ske ved dette er at der er en meget ren maling og prøve andre ting på, men der er en god change for at en stor del af malingen forsvinder, og er det sådan så er det bare at fortsætte til det hele er væk.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tror også det bliver svært at få helt af men prøv også stålbørste på stene for at nå ind i revnerne og en støvkost til at feje sten af med så du kan se hvor langt du er nået. vil du bruge en diecideret lakfjerne anbefaler jeg rigtigt varmt nitromors, det har jeg med succes selv brugt på min racercykel da jeg skulle have maling af den
Annonce
Jeg havde godtnok tænkt på brun sæbe. Det bruger jeg til at få maling af metal. Men det er noget være svineri at få af igen....

 Teknisk Designer og Keramiker

Prøv en varme pistol. er det plastic maling har du meget gode chancer for at det kommer af og ikke er trukket ind i dine sten.

Jacob
Super ide, det er plastik maling :-)

 Teknisk Designer og Keramiker

Har selv en muret og pudset/vandskuret bue.

Den skulle være lidt fiks at se på, så den er blevet malet med hvid halvblank maling først og derefter med et produkt fra Alpina, der hedder Silhouette Silver.

Det giver en slags let perlemorseffekt... lyset spiller i overfladen, det ser kanon flot ud.

Her er lidt billeder til inspiration, hvis du skulle beslutte dig for at male igen.

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også