isolering i etage adskillesen

Hej
Håber i kan hjælpe!
Vi er ved at lave ny overetage,og jeg er ved at isolere etage adskillesen. Mit spørgsmål er hvor meget jeg skal proppe i.
Jeg har først lagt 200mm i men så er der stadig plads til 100mm mere, og jeg er bange for at det kan komme til at lyde huldt når man går på gulvet(gulvspån).
Er der noget i vejen for at lægge isolering helt op til underkant af gulvet, der kan vel ikke ske noget med fugt eller manglende luft når det er i etageadskillesen.

Mvh jimmi

 Det er ikke altid nemt at være selvbygger :-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg sgu ikke rigtig på. Tænk på at de 200 mm også lydisolerer. Men det skader selvfølgelig ikke, hvis pladsen er til det. Jeg mener at have læst på en tråd herinde at 100 mm skulle være kravet i en etageadskillelse. Den med fugten kommer vel ikke til at ske, i og med etageadskillelsen ikke vender ud i mod det fri men ned mod din underetage, så der er varmt på begge sider.
100mm mineraluld i en etageadskillelse er et minimumskrav ud fra brandhensyn, så hvis jeg var dig ville jeg standse ved de 200 og så bruge resten udvendig i skunken, sålænge du ikke lukker for noget ventilation er pengene bedre givet ud der.

Selvfølgelig dæmper ulden for lyden men størstedelen af lyden bæres vel igennem af bjælkerne alligevel - selvom jeg var omhyggelig da jeg lavede det ved os dunker det stadigvæk helt vildt i loften når ungerne render frem og tilbage ovenpå...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Helt enig med BOFH, kravet er 100 mm og meget over dette er der ingen grund til at gå.
Lydmæssigt giver det minimalt, da det er bjælkerne der lader lyden rende igennem.

Tak for alt det gode info.
Så er det afgjort det bliver 200mm (det er også lidt billigere :-)

Mvh jimmi

 Det er ikke altid nemt at være selvbygger :-)

Hvad hvis man laver gulvvarme, - kan det så ikke være en godt at isolere helt op til varmefordelingspladerne, så der ikke er en luftlomme på 10 cm under, der i bevægelse kan køle pladerne nedefra?
Annonce
Nej, egentligt ikke.

Men det kan betale sig at isolere helt op ude i kanten, så ens varme ikke siver ud i skunken.
Du skal fylde etageadskillelsen helt op, hvis du vil være sikker på at slippe for gulvtræk på 1. sal, ellers skal du sikre dig
at der er helt lukket ud imod skunken, da der ellers vil opstå en cirkulation af kold luft under dit gulv.
Du vil aldrig opleve fugt i din etageadskillelse, så længe der er varme i rummet over gulvet.

Mvh

Klaus-E.

Isolatør

rask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis