3 Lintech termostater holdt op med at virke

Nu hvor sommeren er ved at være forbi ville vi begynde at bruge gulvvarmen igen. Men henover sommeren er 3 ud 4 lintech termaostater i vores gulvvarme anlæg holdt op med at virke.
Der er kun én tilbage som virker. Og hvis jeg flytter den over på én af de andre 3, så aktiverer den pal'en og sender varmen ud i det rum.
Er der et trick til at vække de 3 døde ventiler, eller skal de skiftes?
Og er det normalt at de sætter sig henover en sommer hvis de ikke lige er aktiveret


Karsten

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Karsten.
Ja det er ganske normalt, det er den lille tap i ventilen der kalker til. Giv tappen en lille dråbe tynd olie og med en hammer trykker du den ind og ud nogle gange, hvis den sidder meget fast kan du give den et lille forsigtigt dask med hammeren.
Så skulle den virke igen

V.h.  Håndværkeren
Og lige for en ordens skyld vil jeg lige citere Håndværkeren: "Et lille FORSIGTIGT dask med en hammer"
Ellers risikerer du at smadre skidtet...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har prøvet at gøre om I anbefaler. Men jeg tror faktisk ikke at det er problemet. Hvis jeg flytter den fungerende termostat over på de andre ventiler så virker det som det skal. Så jeg mistænker de 3 ventiler for at være gået i stykker.

Karsten

 

Det kan selvfølgelig også være ventilerne der er defekte. Jeg har bare sjældent hørt om at der skulle smutte 3 på een gang...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg tror vi misforstår hvad du mente, det er selve dine thermosteter der ikke virker ?? hvoraf den ene virker når du flytter den over på en af de andre ventiler.
Dertil ar der kun et at gøre, læg de dårlige ud på den blå hylde og køb dig nogle nye Danfoss thermostater.
Annonce
takker. Jeg vil prøve at udskifte én for at se, om det hjælper. Det var bare underligt at der røg 3 på én gang

Karsten

 

er styringen ikke delt i moduler, og de 3 så er tilsluttet samme modul.? Jeg har engang repareret et modul pga. der ikke var spænding på ventil udgangene.. men kan ikke huske hvad mærke det var

Kun perfekt er "godt nok"

Skrevet af karsten1 på 10 sep 2009 15:14
takker. Jeg vil prøve at udskifte én for at se, om det hjælper. Det var bare underligt at der røg 3 på én gang
Det kunne være tre Fredags modeller

vrøvl.. det hedder da mandagsmodeller, personligt er jeg dog mere til fotomodeller :-))

Kun perfekt er "godt nok"

hvis det er fordi at en termomotor ikke vil lukke op, og de 4 er tilknyttet hver sin trådløse sender, kan det vel også være batteriet i senderen der skal skftes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis