ny opstart af cnc

Hej

Jeg har med stor iver læst stort set alt på dette forum, samt en masse andre og er blevet bidt af at bygge en cnc.
Jeg starter ud meget lavpraktisk med lidt mdf og så videre, bare for at komme i gang og dels fordi jeg er hæmmet af at bo i lejlighed(som skal sælges inden huset med værksted er købt).
Jeg har fået fat i 3 stepmotorere (nema23 4.2V 1A 1.8gr), samt nogle 12mm aksler med glidere(hedder sikkert noget specielt) til X/Y
Z akslen vil jeg lave med kuglelejer og glideskinner.

Af styring har jeg kig på denne:
http://www.diycnc.co.uk/html/cnc_boards.html
Som transmission, starter jeg med lavpris gevindstænger.

Den skal bruges til lidt sjov i træ/plast og evt prototyper af print.
Størrelse har jeg tænkt som 400x400x100mm
Er det noget man kan komme igang med, eller vil det slet ikke du'?
Jeg har ikke de store krav til hvor præcist det skal være eller hastighed, bare det er sjovt, så kan jeg altid bruge en masse penge senere...

Det startede egentligt med at jeg skulle lave en dims i alu, til et andet projekt. Så faldt jeg over at man faktisk kunne bygge en cnc selv. Nu har jeg glemt hvad det oprindeligt projekt gik ud på

Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim.
Prøv at søge på Metalsnedkeren her på LDS, han har selv bygget nogle, også opstartet med en i mdf. plader.

V.h.  Håndværkeren
Er vi ikke næsten startet med en i træ allesammen ?

Jeg kan ikke se noget problem i at du kan få det til at køre.
Da jeg startede brugte jeg drivere og steppere fra www.hobbycnc.com og til det kan jeg kun sigen "det dur" ved godt at det ligger uden for EU (heldige asner...) så man kan risikere at skulle betale told oven i, men det er altså ikke altid.....

Børge

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis