understryge tegltag

Hej Forum
Jeg har kig på et hus med tegltag der trænger til et nyt undertag. Sælger har ny fået lavet et tilbud fra en håndværker. Håndværkeren vil fjerne det gamle undertag og derefter understryge teglene med gummifuge. De vil blive fuget i teglenes endesamling og 5cm op langs sidesamlingerne. resten af sidesamlingerne holde fri så der er ventilation på loftsrummet. 

Mit spørgsmål er sp om det er ok at lave undertaget på denne måde, frem for et traditionelt undertag ? prisen er noget billigere ved denne løsning. 

mvh 
Jesper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Understrygning af et tegltag som nødløsning syntes jeg er okay.

Men jeg ville selv have valgt at lægge et nyt undertag, er det et 1 plans hus hvor det er tilgængeligt alle steder ?

For jeg vil da mene af et tag med lav taghældning, er det næsten umuligt at få lavet understrygningen tæt ved bunden af taget, da det ikke er tilgængeligt så.

ja det er et etplanshus med lav hældning, og umiddelbart tror jeg også han får svært ved at komme til alle steder. Jeg tænkte også på at det lyder som en nødløsning, men han siger at taget kan holde 20 år mere med den understrygning. og så er der lige en prisforskel på 150-200000 i forhold til et nyt tag med nyt undertag. 

mvh
Jesper
Jeg ville helt klart vælge at få sælger til at stå for at få arbejdet udført så, så har du ved ejerskifte forsikring en sag senere hen, hvis der viser sig at være problemer med taget.

Men som sagt, et nyt undertag ville være den optimale løsning, han vil aldrig komme til at få tætnet de nederste sten indefra.
understrygning fungere 100% mit hus har stået i over 100 år uden nogle problemer med fugt eller lign
ja, det er nok den bedste løsning at han får lavet det eller man får lavet et nyt undertag. hvis det skal laves skal det bare laves ordentligt :-)
Jeg takker mange gange for svar.

mvh
Jesper
Annonce
det er nu ikke så meget et understrøget tag jeg var nervøs for. pt bor jeg selv i en bygning med et understrøget tag fra 1933. 
min bekymring var mere om understrygning duer på et tag der er tiltænkt et undertag da det blev bygget. Det er er jo ikke sikkert man bare kan ændre "koncept" midt i det hele. 

tak for svar.
mvh 
jesper
Det kan man godt.
Men på et 1 plans hus med mindre taghældning er det jo UMULIGT at få understrøget taget ude ved tagfoden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis