Ny printer

Jeg har et problem... Jeg har en næsten ny printer, men patronerne til den koster en arm.. noget der liger 800kr for 2 originale og ca det halve for uoriginale... Det er en forholdsvis stor HP model...

Men... Jeg printer MAX 5 sider om måneden og har kun brug for sorthvid... Men vil gerne have en printer jeg kan koble på netværket så jeg kan printe fra den bærbare uden at sku ha stikket i...

Hvilke printere er billigst i patroner? glem alt om fyld selv... det gider jeg ikke...

Der går nogle gange så lang tid imellem at mine patroner tørrer ud... eller hærder for meget i spidsen til at det kan løbe ud...

Er der nogen som har nogle eksempler?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Koeb en (billig) laser printer - prisen pr side er ofte meget billigere, ogsaa selvom du skulle finde paa at smide printeren ud og koebe en ny naar patronen engang er slidt op (om 15-16 aar med dit printerforbrug).

Saa slipper du ogsaa for problemer med blaek patroner der toerrer ud

/Hideout

 

Indtil videre saa har min farvelaser printer derhjemme overlevet 2 fugtige somre og 2 toerre vintre (jeg bor i Canada) uden nogen problemer.
Mit printerbehov er vel paa de 10-20 sider om ugen og jeg koerer stadigvaek paa det foerste saet patroner.

Min mor (hjemme i DK) har en billig OKI S/H laser printer, den koerer stadig paa den foerste patron og den er omkring 6 aar gammel.

Jeg koebte printeren paa tilbud for $200,- (ca 1000 DKK) og der fulgte toner patroner med (til de foerste 1500 sider eller deromkring), regnestykket var saa at jeg kunne smide printeren ud naar patronerne var tomme og saa have en udgift pr printet side paa omkring 13 cent (knap 75 oere), det kan man vist ikke klare med en 'blaeksprutte' med mit printerbehov.
Saa maa jeg jo se om det kan betale sig at skifte / genfylde tonerpatronerne naar engang de loeber toer - det regnestykke har jeg ikke gidet tage endnu.

PS: jeg har ogsaa printet billeder ud paa printeren med et ganske udemaerket resultat, ihvertfaeld til mit hjemmebehov, saa de rygter om at printe billeder paa laserprintere passer ikke helt...

 

Skrevet af Rustkongen på 20 aug 2009 22:14
Hvis jeg forstår dig ret? En laser printer tørrer ikke ud? Dette er sådan set mit hovedproblem med min nuværende printer

Farven i en laserprinter er et sortpigmenteret pulver. Det er allerede knastørt når du køber det.
Som Hideout siger, Laser er løsningen..DOG er mange producenter slemme til at spare noget på toner mængden ved levering af ny maskine, hvorfor du nok ikke helt skal regne med antallet af sider inden du skal skifte første gang. MEEN kan du holde dig nede på 5 sider om måneden som er meget lidt, skal du nok aldrig skifte toneren ud alligevel.

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg har også både laser og inkjet. Og bruger du original blæk, så er både Canon og epson faktisk ret gode til ikke at tørre ud. Tilgengæld så "klatter" de ret meget med farverne, og udkskriftsprisen pr side bliver hurtigt ret høj.
Laseren er så godt nok en del dyrere i indkøb hvis du skal op og have samme udskriftskvalitet som på inkjeten (eller ihvertfald bare tilnærmelsesvis). Plus vil du have farve oveni hatten, så bliver lasren først ret dyr; Jeg har valgt en Epson da den er billig i toner, hvilket betyder noget for mig, da jeg periodevis godt kan ramme omkring 10.000 print på en måned.

Når det er sagt, så kan man altså sagtens få laserprintere der er af en noget lavere standard til noget lavere priser. Eks. den tidligere i tråden nævnte Oki LED printer, eller en Brother. Disse har en relativt lav udskriftshastighed, ingen netværkstilsutning, og lav udskrifts kvalitet, men også en meget lav pris.

Så du skal nok lige spørge dig selv om et par ting når du vælger din printer:

1) Hvad må den koste
2) Hvilke funktioner VIL jeg have
3) Hvilke funktioner ville være rare at have

Og så vælger du din printer ud fra dette.

Hvis du gerne vil op og have "best of both worlds", men vil holde dig i den lave prisklasse, så plejer man at kunne få en Xerox ret billigt lige for tiden: Xerox Phaser 6110N. Den er farve, laser, og med netværksstik, og koster lige nu omkring kr. 1100,-
Hvis farver ikke er væsentligt for dig, men du gerne vil holde fast i en lav pris pr side, så kan du eks. få en S/H laser: OKI B 2400n Til ca. kr. 700,-
Har du brug for høj udskriftskvalitet til en lav pris, så er Epson ude med en model der hedder: Epson Stylus Office B40W. Der får du høj kvalitet, farver, og også wireless tilslutning til printeren (!) for omkring kr. 1000,-
Beslutter du dig for at du kan undvære netværkstilslutningen, men stadig gerne vil have mulighed for høj farvekavlitet, så vælg en Canon PIXMA IP2600. Den fåes for ca. kr. 300,- Til den pris virker det som det faktisk kan svare sig at købe en ny printer istedet for nye patroner når den er færdig (!). Men et kommercielt patronsæt holder dog til ca. 4-6 gange så mange udskrifter som det demo sæt der følger med ved køb, så måske ikke HELT.
Den billige Laser printer uden netværk og farver hedder: Samsung ML 1640, og fåes for ca. 500,-

Du skal dog nok forbi pricerunner, edbpriser eller kigge forbi elgigangten eller bilka når de har dem på tilbud hvis du skal ned og have disse priser, da listepriserne ligger ca. 20-30% over hvad jeg lige har angivet.
du skal have DENNE.
det er den billigste laserprinter med rj-45 stik (netværk). netværk kører dog lidt langsomt til billeder osv. så kan man bruge usb porten.


Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis