Loft til kip - Gitterspær

Hej

Vi overvejer på sigt at få lavet loft til kip i vores stue, som er ca. 32 m2

Vi har i dag gitterspær på loftet.
Er der nogen der har prøvet noget lignende og har en idé om, i hvilket prisleje sådan en ombygning vil ligge?

På forhånd tak

Løget
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har netop slået vores stueloft ned (4x10 mtr) for at lave loft til kip. Gitterspærerne var forinden omdannet til bjælkespær ved påforing af regler på 45x295 på hver side - dette for at bære et nyt tegltag. det gamle tag var eternit og jo noget lettere.
Jeg er nu igang med at skære spærfoden og tængerne ned. det giver en god effekt, vi får nu ca. 1.5 mtr højere til loftet ved kippen. Jeg har en tømrer til at klare det udvendige, laver selv det indvendige. Pris inkl. nyt tegtag og undertag, ca. 150.000 + moms. for det udvendige - har ikke regnet på det indvendige.
Uanset om du beholder tagbelægningen skal du påregne forstærkning af spærerne, men du kan måske klare den ved at påfore på undersiden at de nuværende spær. Du skal jo nu have plads til 300 mm. isolering, luftspalte mm..

mvh
Henrik.A
Jeg kan meget stærkt anbefale dig at følge Akselj's råd om ingeniørhjælp.
Jeg har lige været ude og se på et sommerhus, hvor tidligere ejer har været igennem samme øvelse uden ingeniørhjælp. Det var ikke nogen succes. Jeg bød 50% af den forlangte pris!

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er det ikke sikkert det er nok bare at forstærke spærene, noget skal jo holde "huset" sammen, så ikke ydervæggene presse ud af.

Der skal en inginør henover hvis dette skal udføres i større omfang.
Hej Alle

Tak for svarene.

Hvis det bliver aktuelt (selvom det nu lyder noget dyrt) så vi ljeg helt sikkert følge jeres råd!

Mvh Løget
Annonce

Selvtak,
I mit tilfælde har jeg en bærende langsgående midtervæg som kippen "hviler" på. Er denne mulighed ikke til stede, så skal der tænkes i en kipdrager båret af søjler el.lign.
Spærdimensionen kan klares med tabelopslag, men stabiliteten i konstruktionen skal du have en ekspert til at vurdere.

Mvh
Henrik.A

 

 

Skrevet af ktm på 18 aug 2009 21:38
Jeg kan meget stærkt anbefale dig at følge Akselj's råd om ingeniørhjælp.
Jeg har lige været ude og se på et sommerhus, hvor tidligere ejer har været igennem samme øvelse uden ingeniørhjælp. Det var ikke nogen succes. Jeg bød 50% af den forlangte pris!

Så må vi jo ikke håbe at sælger har lagt 100% på prisen så der var noget at handle med

Fik du det?

Venlig hilsen

Klaus

Det har han uden tvivl, idet han forlanger ca 300.000 for et sommerhus på ca 60 m2 i nærheden af dit sommerhus!!
Fik du den????

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis