bmc diesel

       Så lykkedes det langt om længe at finde en en motor til skuden, en BMC 1.5 L og i den forbindelse efterlyses manual til denne, eller et link til samme.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.sckruger.dk/Norsk%201.5%20BMC%20manual.pdf
http://www.sckruger.dk/BMC_Captain.htm
Hej Lynæs,

Som jeg ser motoren er det en 1,8 ltr BMC.Motoren lå blandt andet i de gamle Sherpa varevogne.
Det fremgår ikke af billed, at motoren er monteret med motor-olie køler.
Hvis du er interesseret vil jeg gerne se hvad jeg har af materiale på denne motor.
Jeg vil da gerrne ha' materiale om den, oliekølerne til både motor og gear ses på første billede. De sidder lige efter hinanden over klokken.

motor nr.   18V/744B/D22402 og skulle være den seneste model med ændret knastaksel.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej igen,

Jeg kunne godt se begge oliekølere, det var udtag til samme der smuttede, jeg glemte at 1,8 har udtag til oliekøler i bilen, hvorimod 1,5 ikke havde udtag her måtte vi lave adapter ved oliefilter konsollen hver gang vi byggede dem om til marinemotor.
Jeg har fundet service-manual på dansk, jeg tager en kopi til dig og kontakter dig for adresse via PB.

Hej Lynæs.

Jeg fandt jeres gammel tråd/snak ved søgning på Google.

Jeg selv blev sidste år indehaver at et ældre træskib,dog med lidt problmer med motoren.

Jeg selv har har forgæves i lang tid, prøvet at finde den danske maual på motoren som er en BMC 1800,

og med samme motor nr. 18V/744B/D22402.

Er det muligt, hvis du stadigvæk ligger inde med denne manual, at jeg kan bede om en kopi

På forhånd tak

Mvh. rafraf


Hers
Hej.
Jeg har den ikke længere desværre, hvilke problemer og hvilken båd ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hej igen Lynæs

Båden er en ældre klinkbygget 30 fodsjolle der er rigget til som motorsejler.

Med hensyn til motoren er den ældre herre der trænger til en kærlig hånd.

Det jeg var intereseret var jo manualen der kan guide mig med at finde de rigtige dele til ventilstyrene i topstykket. Motoren er som sagt lidt slidt og forbruger lidt for meget olie.

Mvh. Rafraf


Hers
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis