Gulvgips med fald og bruseniche

Jeg skal lave badeværelse på 1. salen.
Jeg har Knauff gulvgips gf25.

Meningen var at undersænke reglar på siden af bjælkerne, lægter på reglerne, forskalling på lægterne i højde med bjælkerne, varmefordelingsplader, gulvgips, vådrumssikring, klinker.

Er det en god idé at lægge gulvspån under den gulvgips, der ikke er i brusenichen, for at få et fald mod brusenichen, sådan at denne også virker som gulvafløb ved vandoverløb? Der er unidrain i brusenichen langs væggen.

Hvordan sikres det, at evt vand på gulvet ikke løber ud gennem dørene? Kan gulvgipsen give sig sådan at faldet fra toilette vender ned mod nichen og fra dørene også ned mod nichen?

Håber I forstår..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis du ikke har mulighed for at forsænke gulvet i brusenichen, ville jeg lave en opkant foran/omkring den, da du derved kan lave faldet som du har lyst til (min 1 cm pr m og gerne 2 cm)  i brusenichen, hvilket er nemt i din situation da der kun er behov for ensidigt fald, hvis du da køber det rigtige Uni-Drain afløb i fuld bredde.

Du skal i så tilfælde etablere et gulvafløb udenfor brusenichen også, men der behøves ikke at være fald herhen imod, bare der ikke er bagfald.

Ved døren skal der være en opkant på 2 cm, som skal etableres så tidligt i byggefasen at det er en del af vådrumssikringen.
Okay, mange tak for det Orla!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis