gulvvask

Hej!
Vi købte i marts en lejlighed som har været gennem en større omgang. Gulvene - som er fine gamle plankegulve -behøver ikke nedslibning, men en grundig omgang vask ville ikke være så dårligt.
Vi har hørt at der findes sådan nogle maskiner der suger det beskidte vand med op når det har vasket gulvet - er der nogen der har erfaring med sådan en og evt ved hvor den kan lejes i Københavnsområdet??

MVH Therkildsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Therkild sen.
Hvorfor dog give en bondegård for at vaske gulvet grundigt, sådan et fint gammelt larkeret / Ferniseret trægulv, har meget bedre af at blive vasker med goe gammeldags sæbespåner.
De har den fordel at de indeholder lanolin som dit trægulv vil elske dig for at du giver det en gang om ugen.
En gulvvaskemaskine kan lejes i enhver større maler butik eventuelt et byggemarkede.

V.h.  Håndværkeren
hej håndværker..

Gulvet er ubehandlet og har derfor en del pletter som ikke er til at få af pr håndkraft. Jeg har vasket gulvet, i det mindste af vores rum, i brun sæbe med hvid- pigment, men til sammenligning med de 7 timer det tog mig med skurresvamp, så resultatet er jeg ikke helt tilfreds.
Planen er en grundig nedvaskning og derefter kan det blive forkælet med lanolin i ny og næ..

Men tak for tippet med malerforretningen - det vil jeg lige undersøge nærmere..
VH Therkildsen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også