Skurrende lyd når man drejer rattet

Der er begyndt at komme en svag skurrende lyd når jeg drejer rattet,
lyder som om lyden kommer fra mellem rattet og Instrumentbord.

Da bilen har airbag, ved jeg ikke om det er okay at give den
et pift W40, da der jo er ledninger m.m derinde.

Lyder som om at der er kommet lidt fugt eller lignende
ind mellem 2 metalplader, som skurrer når man drejer.

Vil jo helst undgå at skulle have det skilt ad.

Har nogen venligst et godt råd ?

Mvh Kim
WV Polo Model 1,6
1. gang indregistreret: 16/10-1995
Antal døre 3, Airbag,  Servo og ABS.
Stel nr.  WVW2226N2TW026554

Mvh Kim



15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det min bil, fik den bare nogle pift WD40, og så håbe at det virker.
Nu er det vel ikke fordi den mangler servovæske på servostyringen, hvis den har noget sådant?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ALB69 på 05 aug 2009 00:36
Det er en helt normal lyd på en Passat så mon ikke det også er på en Polo.
WD40 virker fint men virkningen aftager hurtigt,en vedvarendene løsning er nok at pille rattet af og få smurt med noget ????????
René

Checker lige servovæsken i dag.
Men smører
servovæsken  også da ?

Mvh Kim



Hvis WD40 virkningen aftager hurtigt, er det ikke godt.
Hvilken slags fedt/smøremiddel skal bruges her ?

Fandt dette på nettet:
"Kobber og aluminium står ret langt fra hinanden i spændingsrækken, så hvis man anvender kobberfedt sammen med aluminiumsdele er muligheden for galvanisk korrosion nærliggende"
"Tjae.. Kobberfedt er totalt bandlyst på vores værksted... Vi bruger sådan noget alu-fedt i stedet.... Det er lysgrå og er vildt fedtet, og er meget svært at fjerne hvor det end kommer på... "
her var silikonefedt løsningen.
"Men silikonefedt er kun effektiv hvor der er helt lukket af, det er ikke modstanddygtig overfor rustangreb, i samme omfang som kobber/alu-fedt.

Hvad med  Alu fedt spray, 300 ml
Forhindrer fastbrænding og fastæstning, slitage, korrosion og pasningsrust. Temperaturbestandig fra -80 grader - +1100 grader. ?

Mvh Kim



Kikkede lige i instruktionsbogen under servostyring.

" Forråds beholderen er anbragt i motorrummet bag låseholderen.
Olistanden kontrollers i forbindelse med at VW serviceeftersyn.

Der er vel en måle-pind eller lign, men hvor sidder den låseholderen, kan du venligst forklare det ?

Mvh Kim



Skrevet af KioSan på 05 aug 2009 05:50
Hvis WD40 virkningen aftager hurtigt, er det ikke godt.
Hvilken slags fedt/smøremiddel skal bruges her ?

Min række af ???????? indikerer at jeg ikke kender løsningen og ikke aner hvad der gemmer sig bag rattet men jeg vil tro at der sidder en meget tør bøsning af nylon,jeg vil da tro at en VW mand kender til en løsning.
René


"WD40 virker fint men virkningen aftager hurtigt"

Støn!!!

Hvor ofte skal det siges:
WD40 er IKKE et smøremiddel.
WD40 er IKKE korrosionsbeskyttende.
WD40 er en rustløser, ikke andet. Hvis man sprøjter WD40 på et sted, vil det bagefter ruste endnu hurtigere, fordi evt. beskyttende olie er spulet væk.
Til smøring bruges olie eller evt. vaseline, begge fås på spray.

Bent.

Takker og bukker for alle svar

Mvh Kim



Kikkede lige i instruktionsbogen under servostyring.

" Forråds beholderen er anbragt i motorrummet bag låseholderen.
Olistanden kontrollers i forbindelse med at VW serviceeftersyn.

Der er vel en måle-pind eller lign, men hvor sidder den låseholderen, kan du venligst forklare det ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fandt ud af, hvor beholderen ligger?

M.S.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis