skal have ny bil ( og har set en C4 picasso )

Hej LDS

vi står og skal have ny (ikke helt ny ) bil og vi har set en C4 picasso fra 2003 til 130.000

det er ikke så pæn inden i men vi ved ikke om det er problemer med den model og om prisen er ok ( har tjekket de verse bil side og har ikke kunne finde en at sammen line med )

nogle der kan komme med nogel godt ide ?

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Pris - kommer meget an på motor og km. Men check da bilbasen, der er masser af dem til salg.
Hvis det er en diesel - så pas på! Har selv haft en - og hørt en del skrækhistorier (særligt hvis man kører korte ture).

Men ellers en ok bil - især på langture. Forsæderne er bedst til lette personer - vi rigtige mænd har behov for noget lidt mere fast. Som alle franske køretøjer er der en del hård plast - og lidt sjove løsninger, hvis man som jeg er vant til vw. Rust bider ikke rigtig på den - den jeg havde var som ny nedenunder efter 4 år.

Kan anbefale citronik.dk - godt site.

Skulle du købe den - har jeg 2 sæt fælge med hhv. nye sommerdæk og let slidte vinterdæk (begge michelin), jeg skal af med - 2000 og de er dine.


Mvh.

Jan R.
den vi kikker på lige nu er en 2.0 HDI og jeg har kikket på bilbasen og det kan jeg ikke finde lige den model og årgang
men såden som snakken nu er gået ( her hjemme ) har vi 2 muligheder

1. købe den citroen c4 picasso 2.0 HDI fra 2003 41000km ( pris 130.000)
2. købe en helt ny fiat panda ( enten en CiaoECC til 94.990 eller en Ciao til 102.990)

men ved stadig ikke helt hvad det bliver i nu men vil da meget geren høre om i kender noget til dem og måske hvorfor man skulle / ikke skulle købe sådan en bil ?

maget tak for de svar i har givet indtil nu

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

At du ikke kan finde den, skyldes den i 2003 hed Xsara Picasso. Så vidt jeg husker kom C4 Picasso først i 2007.

Checkede du citronik.dk???

Ser man bort fra alt det subjektive - så taler du lige nu om at købe en ny bil til ca. 100.000 MED garanti. Eller en 6 år gl. til 130.000 med begrænset garanti (hvis du køber ved forhandler). Kan I klare Jer med begge typer, burde der i min verden ikke være tvivl.

Men det vil hjælpe folk herinde, hvis du skriver noget mere om kørselsbehov, max. købspris, brug (børn, surfergrej, håndværker eller???) - så kan det være, der kommer nogle gode indspark.


Mvh.

Jan R.
ok jeg skal prøv og dorklare lige om hvad vi skal bruge den til

vi er lige nu 3 personer ( 2 voksne og 1 barn ( håber på min 1 mere))
vi køre hverdag ca. 40 km til og fra arbejde ( og noget mere i weekenden )
den skal bruges til familie bil have den nu medbære ( også en tur til udlandet kunne være frankrig )
jeg er uddannet håndværker men arbejder ikke som det mere ( men hjælper da men mange ting )

det er såden set lige hvad jeg skal bruge den til nu

men Jan R. hvad ville du vælge ?

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

En subjektiv, til det useriøse grænsende, kommentar fra mig.

Alle de Fiatvogne, jeg igennem tiderne, har beskæftiget mig med, har bibragt mig så mange sorger, så den sidste Fiat har sat sine hjulspor på min matrikel

Citroen har stået for mig som noget af det mest gruopvækkende, ID, DS, GS, CX, SM, XM, men efter at have set, hvorledes mange mennesker har haft rigtig megen glæde af BX, Xantia, og også Xsara eller C4 må jeg sige at disse franske særheder rangerer langt højere i min bevidsthed, end nogen Fiat kommer til.

Jeg ville helt klart vælge Citronen frem en af de små pispotter!

Undskyld til de mange, jeg nu har trådt fælt over tæerne

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

Hvis det er 40 km hver vej - så er en diesel en mulighed. MEN husk, at den - alt andet lige - er dyrere i indkøb og vægtafgift, ligesom evt. tandremskift er en smådyr fornøjelse på nogle biler. Er det 40 km i alt, vil jeg til hver en tid vælge en benzin.

Hvad jeg vil anbefale? Det er jo svært, når man ikke kender jeres temperament, forhold til biler - og ikke mindst økonomi. Men med en ny bil til 100.000 kan man næsten ikke gå galt i byen.

Hvis I synes, Fiat'en er fin, kan jeg ikke se noget galt i den. Vi havde en årrække et par Peugeot 106, som hver kørte ca. 120.000 for os. Kanon billigt og de kørte super - ift. behovet.

MEN HUSK - kør en lang tur i den (50 km), også på motorvej (eller i hvert fald med motorvejsfart).

Held og lykke med det!

 


Mvh.

Jan R.
Glemte helt i farten, at du også skrev om at køre på udlandstur, med måske 2 børn.
Så kan jeg slet ikke se pointen i en Panda. Det vil da blive et mareridt af rang!
Der er nu da også pokker til forskel at spekulere over en reel bil med en af verdens bedste 2 liters dieselmotorer og så en pispotte med måske 1,meget langsom motor. Sorry.
Det er dog lidt underligt at vognen kun har kørt 41.000 km, men hvis en servicebog kan dokumentere dette, synes jeg sagen er oplagt.
Jeg er ikke sikker på det med vægtafgiften, eller som det vel hedder: ejerafgift. Er der den store forskel på benzin og diesel idag? Retter afgiften sig ikke ind efter forbruget??

Med venlig hilsen
ktm

 

@ktm

For 5 år siden ville jeg have givet dig helt ret. Men prøv en Fiat idag.... har ikke prøvet Pandaen, men Puntoen giver et utroligt godt indtryk (af en Fiat at være).

...og helt ærligt... når man ser, hvad der ellers holder af biler sydpå, så er en Panda da ikke det værste... Men netop derfor skal Glasius tage den på motorvejen, for at finde ud af, om det er "besværet" værd ;-)

Skulle jeg komme med et fornuftigt bud, skulle det være en lidt nyere Skoda Fabia combi. Men Glasius har jo nævnt de to alternativer.


Mvh.

Jan R.
En Panda til 100.000 kr. må være en på alle måder meget beskedent udstyret vogn, ikke mindst motormæssigt, og så udlandsferie med 2 V og 2 B

Men jeg starter jo også med at at kalde mit indspark for subjektivt og useriøst

Mine triste erfaringer med Fiat rækker ca. 50 år tilbage, salig Venezia iberegnet, og der har igennem perioden ikke været mange lyspunkter om nogen overhovedet, udover mange gange nogle spændende specifikationer. Jeg var meget tæt på i 1969 at købe en 124 Special T, men turde heldigvis ikke! Senest fik min nabo stillet en regning på 70.000 kr i udsigt på en sur, gammel Bravo, efter at have fyldt 20.000 kr. i den på en serie håbløse reparationer

Jeg er helt enig i at en sådan pispotte skal afprøves langt og hårdt, før man skrider til et køb.  

Igen: Undskyld

Med venlig hilsen
ktm

 

vi er nu kommer noget tæter på vagle at bil og det bliver nok ikke nogle af dem som jeg har skrevet ind til nu men en Fiat Grande punto 1.4

den koster kun 10.000 mere ind picassoen og den har ok men plads ( også hvis man skal til udlandet )

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis