Montering af Gerberit cisterne

Hej hjælpsomme sjæle

Jeg skal montere en Gerberit cisterne til væghængt toilet. Desværre er der ikke plads til at sætte det lige over afløbet, men det skal rykkes 8 cm til højre, set forfra. Jeg havde tænkt at dreje afløbsrøret på Gerberitten ca 45 gr. og så sætte en 45 gr. kobling på ud for hullet. Se pdf'en.

Er dette den smarte måde at lave det på? Er der noget som ville være bedre?

Er det uklogt at lave-det-selv? Skal jeg hellere betale en vvs'er 2000 for fornøjelsen?

mange hilsner

Thomas
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer det ikke til at se tosset ud hvis betjeningsfladen ikke sidder symmetrisk over kummen ?

/ Claus

Claus du har ikke set på hans tegning.

Umiddelbart vil jeg mene at det godt kan lave som på tegningen, men jeg kender ikke den. Så måske er der noget af stativet eller andet der er i vejen.

Men hvis det kan være der med 45 gr. bøjning, så er der ikke noget galt i at lave det på den måde.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Sorry. Jo jeg havde set på tegningen, men havde set det som at det var røret fra cisternen til kummen der blev forskudt...

Enig, afløbsrøret kan der ikke være problemer i at forskyde.

/ Claus

Ca. sådan har jeg gjort med mit tilsvarende. Desværre kan jeg ikke tage et billede af det.
Jeg satte stativet i tilpas afstand til nedløbet, så jeg kunne boltre mig uden for stativets begrænsning med nødvendige vinkler.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har beklædt "millioner" af disse cisterner med gips, sat op af forskellige vvs folk.. og de kan have alle mulige vinkler.. både den ene og den anden vej. så jeg tror ikke du skal være bekymret for dine ene 45 graders bøjning.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
hej... Jeg har gjort præcis det samme. Bare med 30 graders bøjning istedet... Jeg kan tage nogle billeder af det, hvis det har interesse??? Væggene er åbne endnu :-)
Ja, meget gerne. Jeg har ikke monteret endnu så et par billeder ville være ens stor hjælp.

Mange siger at det er en god ide at gøre adgang mulig til cisternen ifm. reparationer. Men skal man gøre det forfra eller oven fra. Hvad er mest praktisk (hvis man etablere bordplade oven på) ? Hvad har I gjort?

mange hilsner

Thomas
Hej igen...

Jeg har taget nogle billeder. Håber de er kommet med.

på 2 af billederne kan du se tilslutningen til kloakken. Dette er lavet med et 15 graders rør, selvom det egentlig passede fra start af. Konen ville bare pludselig have glasbyggesten som skillevæg i bruseren istedet for en tynd glasplade, så toilettet måtte flyttes lidt. Det løste jeg med en bøjning. Det er nemt nok. Det kan dog være nødvendigt at skære lidt af det sorte 90 graders rør der følger med cisternen.

På det sidste billede kan du se adgangen til "cisternen" når væggen er lukket. Dette er det eneste sted man kan komme ind til dette. Det er igennem frontlågen under trykket.

Håber det kan bruges...
sidder bøjningen i det orange rør?
Lidt O/T.
Med den erfaring jeg har, kan du med fordel lige tjekke, at cisternen fungerer korrekt mht. at åbne og lukke for vandet. Min svømmermekanisme var støbt forkert og arbejdede ikke rigtigt, hver gang, hvilket voldte mig helt vilde kvaler og en masse besvær. I dit sted ville jeg kontrollere, FØR cisternen gemmes alt for langt væk.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis