Olie lugt Ford C-Max

Jeg har en Ford C-max turbo diesel den har kørt ca. 130.000 km.. For et stykke tid siden blev jeg nødt til at skifte luftmængdemåleren, den var fedtet ind i olie.
Nu er bilen begyndt at, når jeg har holdt i tomgang et minut tid og skal sætte igang så kommer der en lugt af varm motorolie ind gennem blæseren.
Der er intet når jeg kører og bilen fungerer ellers fint.

Jeg har en mistanke om at lugten kommer fra indsugningen og det passer vel også meget godt med den fedtede luftmængdemåler.
Når jeg lægger olie påfyldnings dækslet omvendt på så bliver det liggende, så det er formentlig ikke overtryk der kommer gennem ånderøret. Men hvad er det så, nogen forslag?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke så meget om diesel, men har du meget snavs i udluftningsslangen der går i luftfilterkassen?

/cs

Jeg døjede med noget tilsvarende, dog på en anden bil, men her var det giveren til olietryklampen, der var blevet lidt utæt, således der kunne stå en ganske fin stråle olie ud af denne giver. Olien kunne så ad omveje løbe ned på udstødningen, hvor olien så blev brændt af, med en trist lugt i vognen til dårlig følge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm
Et godt forslag men ikke aktuelt, den bruger ikke en dråbe olie.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis