Danske legetøjsproducenter

Hej venner.

Er der andre danske legetøjsproducenter end LEGO ?

v.

laura
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af laura på 27 jul 2009 03:10
Hej venner.

Er der andre danske legetøjsproducenter end LEGO ?

v.

laura
Hej Laura.
Der har været men om der stadig er ? Jeg prøvede at Google dit spørgsmål og fik en masse mulighedder.
Jeg kan huske at der var noget der hed Tekno, jeg har stadig nogle af min barndoms modelbiler fra Tekno stående. De lavede også noget bliklegetøj hvormed vi kunne bygge diverse maskiner biler o.m.a. Sættene hed Den Lille Ingenør og var meget populærer i 1950-60 
Der var også et lille fima der lavede Dampmaskiner, det var med navnet Jensens legetøj.

V.h.  Håndværkeren 

KE Mathiasen er nok den største danske.

Hej venner.

 

Tak for svar, kom endelig med flere hvis der er.

Jeg har en idé om at KE Mathiasen kun importerer legetøj, ta't jeg fejl heri ?

v.

 

laura

 

Gjøltrolden, hvis man kan kalde det for legetøj (www.trollhouse.dk)

Bambola var tidligere en stor producent. Den findes nu under plasto-bambola.

Toptoy (BR-legetøj) har selv en stor produktion via underleverandører i udlandet.

Mvh. JørgenE
Annonce
Meget aktuelt fandt jeg lige dette udsnit af en pressemeddelelse:

PRESSEMEDDELELSE TOP-TOY Holding A/S overtager K.E. Mathiasen pr. 1. juli 2009 Tune og Brabrand, 17. juni 2009 Det er med glæde, at TOP-TOY Holding A/S, som er en af Nordeuropas største detailhandelskæder inden for legetøj, kan annoncere, at der er indgået en aftale om at overtage den største nordiske legetøjsgrossist, K.E. Mathiasen A/S’ nordiske distributionsaktiviteter pr. 1. juli 2009. Aftalen er et led i et generationsskifte blandt ejerne af K.E. Mathiasen. Både TOP-TOY og K.E. Mathiasen er familieejede virksomheder etableret i 1963 og har i tidens løb betjent generationer af kunder i Nordeuropa. Efter transaktionen vil K.E. Mathiasen fortsat drives af den nuværende ledelse som et selvstændigt datterselskab i TOP-TOY-gruppen.
---- fortsætter i opr. meddelelse


Mvh. JørgenE
KE M er grossist, men de producerer også selv. De laver selv brædtspil ved navnet danspil på deres trykkeri i brabrand.
Hej venner, og tak for hjælpen. :-)

Er der ellers andre legetøjs-producenter i Scandinavien ?

v.

laura

Top-Toy (BR) producerer selv Bellino, Flexitrack, Play2Learn og flere mærker som sælges i hele Norden + Tyskland....se: http://www2.top-toy.com/Service?SuccTPL=TTtoptoyProductsTPL&lang=D

Mvh. AllanE
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis