Valg af induktionskomfur

Kikker lidt efter induktionskomfurer.
Hvilke har I gode erfaringer med?
Hvilke har I dårlige erfaringer med?
Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på, bortset fra prisen og selvfølgelig at målene passer med der hvor der skal stå?

mvh Hans
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hans

har ikke de store erfaringer med induktion andet end den kogeplade vi lige har købt. en voss DIK 3480 UR
http://www.voss-electrolux.dk/node146.asp?ProdID=21597

Men vi har kun haft gode erfaringer med den, er total imponeret over hvor hurtig den er, og så er betjeningen også lidt blæret :-)
Købte en 80 cm da vi kunne få den til samme pris som en 60 cm

Selve installationen var også meget nem, da den blot bliver droppet ned i hullet og selv klemmer sig fast. + det er muligt at planforsænke den
Jeg har ikke en pind forstand på det, men jeg synes nogle af dem summer ret meget når de er i brug. Det kan være en god ide at prøve pladerne i brug.

Venlig hilsen

Jens

Nu har jeg kun læst specifikationer på en af de 4-pladede. Det angivs, at den kan/skal tilsluttes 220-240V. Det går slet ikke.
Sådanne kogeplader bør/ skal være tilsluttet kraft, altså 3 faset, med 2,5 kvadrat leninger forsikret med 16A. Ellers får du alt for lidt glæde af det, lige som hvis du har en bil med en kraftig motor, vil du også kunne udnytte den ind imellem.
Men ellers søg på nettet. Jeg har været meget tilfreds med www.Skiftselv.dk. Inden du handler kan du jo tjekke op her http://www.trustpilot.dk/
Det er det eneste rigtige at anskaffe sig induktion

Med venlig hilsen
ktm

 

induktion er godt,husk at det koster nye gryder og pander,lad være med at købe det billige grej.

<p>&#160;intet er så galt,at det ikke er godt for noget</p>
Vi har købt induktion 2 gange. Begge gange er det lykkes at krejle et sæt Hackman gryder med

 

Vi købte sådan en jernplade med håndtag på, den lægges på komfuret og så kan alle gryder bruges, vi bruger den når den store gamle suppegryde skal i aktion.
Man kan tjekke sine gryder med en magnet, hvis de er magnetiske i bunden så kan de bruges, hvis ikke kan de bruges på jernpladen.
Vores komfur er et whirlpool og som andre også skriver bliver man hurtigt meget glad for sådan et, det bliver varmt lynhurtigt og når noget er ved at koge over skruer man ned og det virker omgående ingen spildtid der..

Mvh.ame

Skrevet af uldal på 04 feb 2010 08:00
Vi har købt induktion 2 gange. Begge gange er det lykkes at krejle et sæt Hackman gryder med


Husk altid at se Jer meget grundigt for, inden I skrider til et køb.
Da jeg for et par år siden købte en ny og større induktionsplade, gik der lidt sport i at krejle og undersøge i stor stil.
Den lokale Punkt 1, ville have kr. 12.000 kr. for varen og da det nu lige var mig osv osv, kunne han helt ekstraordinært gå ned på kr. 11.000 hvis jeg var hurtig!

Jeg er lidt langsom i afsættet og gik i stedet hjem til puteren og gik igang, og lagde et bud ind på Peters Pris, jeg tror det var på 7.000 kr., samtidig med at jeg fulgte med i diverse tilbud ved onlineforretningerne.
Der kunne jeg se, at nogen reagerede og satte deres pris ned til noget der lå under på de tilbud jeg fik, og det endte med at jeg fik varen for ca 8.000 kr.

Jeg er noget chokeret over, at der er så voldsomme fortjenester på disse sager, så man kan gå så langt ned i pris. Jeg fik varen leveret inkl. i prisen og har fuld garanti hos importøren, som velvilligt har bistået med nogle spørgsmål omkring betjeningen.

Det endte med at jeg handlede med noget der hedder noget i retning af Skift Selv, som jeg siden har handlet med igen. Jeg er helt sikker på at han stadig har tjent på varen også.

Meningen med denne epistel er at få Jer til virkelig at gå i flæsket på sælgerne. Der er enorme avancer, at give køb på. En lille forretning er vel bedre end ingen forretning?

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis