Pris på murer arbejde

Hej,

Jeg er i forbindelse med at jeg får lagt nyt tag, fået en overslag på nogle nye murstensten der skal lægges langs gavlen. Ca. 240 stk. Overskaget lyder på 28000 kr eks moms. Jeg synes det er rimeligt i overkanten. Hvad sider I ? Der er stillads, så det er rent materialer og arbejdsløn.

Mvh
/Thomas
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder dyrt uden at have set det. Det er jo en mand i 6 dage

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Som du beskriver det, lyder det som en misforståelse
Tror du ikke det er kr. 2.800,- han mener?
Jeg ville i dit sted høre en anden, eller endnu bedre: Lav det selv. Det er ikke særlig svært.

Måske et billede af sagen her på siden kunne belyse spørgsmålet bedre. Der kan jo være særlige forhold, der kan forklare den sindssyge pris, som vi ikke lige kan gennemskue ud af din beskrivelse.

Med venlig hilsen
ktm

 

2800,- dækker da kun lige sten og mørtel næsten, så er helt klart ikke 2.800,- han mener.

Skal der bare mures på, eller skal sten bankes ned og nye sten skæres til og mures på, samt tegl lægges i mørtel.

Hvor mange meter drejer det sig om... ?



Hej,

Her er den fulde forklaring. I den oversigt over ekstra arbejde jeg får fremgår følgende poster:

Murkrone langs gavle lægges nyt skifte. 28000,00 kr
Yderste 2 rækker tegl lægges i mørtel. 24000,00 kr

Altså en samlet pris på 53000kr for murer arbejdet (Velopmærket eks moms). Jeg har vedhæftet et billede af huset. Er det korrekt forstået at murkronen er den jeg har tegnet ind i rød? Murer skal banke den øverste række af, samt fugen. Herefter skal han lægge en ny sten. Der er 2 gavle med to sider af hver 6,5 m. Det er ca 26m. Herefter skal han lægge to rækker tegl i mørtel. Altså otte rækker tegl i mørtel af 6,5 m. Teglene bliver leveret af tømren. Mureren skal levere sten og mørtel.

Jeg synes at det er ekstremt dyrt. Jeg har siddet lidt og googlet materialepriser. Mursten koster 5 kr, så der er sten for 1000 kr. Så er der mørtel. Jeg ved ikke hvormeget mørtel der kal bruges? Nogen bud? 100-200 kg. Det er også omkring 1000 kr i meterialer. Så er der 51000 kr tilbage i arbejdsløn ... Skal jeg foreslå  tømren at jeg selv finder en murer? Eller tager nogle stykker ud til at lave et tilbud?

Mvh
/Thomas

Stort billede: http://www.myupload.dk/showfile/27038666034.JPG
forresten vil jeg lige give dig ros for ikke at vælge vindskedesten. Det er er dejligt at se at der stadig er godtfolk tilbage som tænker æstetik, og ikke det nye "vedligeholdelsesfri".

Tak for det

http://www.lyrk.dk
Skrevet af Naveren på 10 jul 2009 20:14
forresten vil jeg lige give dig ros for ikke at vælge vindskedesten. Det er er dejligt at se at der stadig er godtfolk tilbage som tænker æstetik, og ikke det nye "vedligeholdelsesfri".

Tak for det
??? -Dvs at hvis man ikke lige har murede gavle skal man acceptere et grimt dækbræt eller lade sidste sten rage ud i luften??

Der er intet galt med at vælge vindskedesten hvis det passer sammen med resten af huset!

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Helt enig med BOFH vindskedetegl kan også passe godt på huset.

Og netop i dette tilfælde vil jeg mene at begge kunne være en flot løsning.
Hej,

Jeg skal bruge en murer på fredag eller muligvis mandagen efter, alt efter hvor hurtigt tømren får lagt tegl.

Er der nogen der vil komme med et bud på hvor mange timer det burde tage at foretage murerarbejdet? Altså
Banke puds af, lægge nye sten på gavlene (26 meter) og lægge 8 rækker af tegl i mørtel af 6,5 m.

Mvh
/Thomas
Uanset hvad så kan en murer ikke nå alt det på en fredag og mandag, men mindre de er mange folk på, så der mures på flere ting af gangen.

Du skulle have fået tømreren til at give en pris med murerarbejdet, så havde du været fri for det...

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis