Støjdæmpende hegn

Mit hus ligger ud til en vej, og da det gamle hegn er ved at være slidt overvejer jeg at købe et NoiStop hegn og montere det selv.

Er der nogen der har erfaringer med dette hegn og kender steder, hvor man kan få et godt tilbud....det er jo ikke helt billigt...  

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

For ikke andet end 1 måned siden var jeg ude og sætte sådan et NoiStop hegn op sammen med min ven Nils.

Men der er nogle små ting ved sådan et hegn eks.:

Lydens udbredelse i det fri afhænger af

Afstanden til støjkilden

Vind

Andre meteorologiske forhold

Terrænforhold

Refleksion fra fx. bygninger

Støjskærme

Støj fra veje afhænger desuden af

Antallet af biler

Bilernes hastighed

Vejbelægningen


De fleste af disse faktorer står oftest ikke til at ændre for den enkelte boligejer eller boligforening. Opsætning af støjskærme er ofte den mest effektive og i praksis eneste realistiske løsning, hvis beboerne selv ønsker at nedbringe støjbelastningen i haver og på andre udendørsopholdsarealer.

En godt alternativ til opsætning af støjskærme kan være at gennemføre akustisk planlægning og tilpasse den måde, man anvender sine udendørsopholdsarealer på, så man i højere grad har glæde af naturlig støjafskærmning fra fx. bygninger.

Støjniveauet indendørs bestemmes dels af det udendørs støjniveau og dels af bygningens facadelydisolation. Ud over opsætning af støjskærme har man derfor virkemidler som fx. lydvinduer, når der skal gøres noget ved den indendørs støjbelastning


Jeg ved desværre ikke noget om prisen, men jeg kender en god hjemmeside der fortæller en masse om dette NoiStop hegn

http://www.al-akustik.dk/

Håber dette kunne hjælpe.?

M.V.H.

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Hej,

Der findes mange typer hegn som er støjdæmpende, jeg vil anbefale at vælge et hegn hvor der bruges beton stolper og bullklinkbrædder. Dette hegn er noget af det pæneste man kan købe i følge os. Samtidig så dæmper det næsten lige så meget som noistop. Der er lavet støj målinger på det så man kan få at se hvor meget det dæmper i forhold til hvor langt væk det er.
Hvis du finder dette interessant så synes jeg du skal kigge forbi vores Webshop hvor vi kan tilbyde dette hegn og mange andre typer hegn.
www.jimahegn.dk
Hvis du vil kigge på bullklink skal du kigge forbi dette link http://jimahegn.dk/betontrae-hegn-klinkehegn-bullklink%C3%82%C2%AE-c-123_638.html

Jeg synes dog i skal tage telefonen og ringe til os hvis i vil have et støjhegn for at få den bedst mulige rådgivning

Håber det gav et bedre indblik i støjhegn for der findes bare så mange typer hegn som kan være støjdæmpende
Jeg tror da vi er mange der er utrolig glade for dette reklame indslag....
Uanset om produktet er i orden eller ej...
Specielt når svaret falder på et højaktuelt emne her på debatten.. kun 5 år gammelt....
Så klart at brugeren fortsat spekulerer i hvilken løsning han skal vælge!!

Bemærk venligst at reklame indlæg ikke er accepterede i forhold til reglerne her på siden...
Og ja du vil sikkert kunne finde eksempler på at professionelle også kommer med råd der inkluderer egne produkter/ydelser...
Men det er brugere der først har bevist deres værd som gode brugere / debatører :-)

MVH Njord (ironi er set forekomme.... )

MVH Njord
Skrevet af njord på 31 jul 2014 11:54
Jeg tror da vi er mange der er utrolig glade for dette reklame indslag....
Uanset om produktet er i orden eller ej...
Specielt når svaret falder på et højaktuelt emne her på debatten.. kun 5 år gammelt....
Så klart at brugeren fortsat spekulerer i hvilken løsning han skal vælge!!

Bemærk venligst at reklame indlæg ikke er accepterede i forhold til reglerne her på siden...
Og ja du vil sikkert kunne finde eksempler på at professionelle også kommer med råd der inkluderer egne produkter/ydelser...
Men det er brugere der først har bevist deres værd som gode brugere / debatører :-)

MVH Njord (ironi er set forekomme.... )

Her kunne det være rart med en "syntes godt om knap "  
Fantastisk indlæg !!! 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja, jeg sidder parat med sletteknappen, men lader det lige stå lidt endnu, for Njord's indlæg er perfekt.


Mvh. JørgenE
Jeg vil da gerne lige sige TAK til JørgenE for at have oprettet dette dejlige forum og ikke mindst holdt det levende og fungerende, med en del opdateringer gennem årene...
Og stadig at opretholde pionerånden og også en tak til de mange engagerede brugere...

Men uden JørgenE og hans ihærdige indsats var dette ikke blevet dette fantastiske GRATIS sted som det jo er :-)
Ægte græsrod, med høj selvjustits og masser af energi og virkelyst.

Jeg accepterer rigtig gerne de proffer der er her på siden der bidrager med viden. Og også at de fra tid til anden får en profesionel opgave.. det er OK så længe de bidrager til den høje standard og deler ud af deres viden. Men netop med den krølle at her deler vi vores viden og holdninger GRATIS med hinnanden.... At være en ægte "lav-det-selv'er" er også at man fra tid til anden skal afholde sig fra selv at.....

MVH Njord, der efterhånden har været med i rigtig mange år.....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis