Male et LCD TV

Hej Vi har lige købt et hvidt 32" LCD TV til soveværelset. Det ser sgu godt ud. Nu er problemet den store sorte 40" LCD kasse inde i stuen :( Er det helt umuligt at skille TV'et ad så det kan males ordentligt eller skal vi gå efter at tape TV'et godt og "bare" male det samlet eller skal vi bare droppe det HELT ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Garantien ryger.

Jeg ville jo skille det ad og spraymale det, men jeg er også i branchen og er ikke bange for at skille noget ad.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det skal helt klart skilles ad. Ellers bliver det ikke pænt. Og sørg for at få alle knapper osv ud også.

Tror ikke det er umuligt. men det kræver en del nuldre-arbejde hvis det skal være pænt. Det er forarbejdet der giver finishen.

Mal så vidt muligt alle delene hver for sig og lad det tørre HELT inden du begynder at rode med at samle noget. Og sørg for at affedte delene med noget sprit eller lignende før maling, det er så træls når der bliver huller i malingen fordi man har malet oven i fedtfingre og andet godt.

Og mal flere gange i tynde lag. Det skal ikke dække første gang. Ellers risikerer du at få løbere.. :-) Smid et billede op når du er færdig.

mvh Rasmus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu er et LCD TV jo ikke lavet som de gode gammeldags TV med en separat kasse, en masse luft, og et par små print og et billedrør.
På et LCD TV er rammen medbærende, og man kan let risikere at knække de spinkle lysstofrør og andet godt.
Hvad med noget folie?
Det bruger man jo på taxaer.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Men hvis du alligevel har mod på det, kunne du måske afsløre fabrikat og typenummer, så kunne det være "nogen" lige havde en manual, du kunne konferere med inden dissekeringen.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Lyder som et OK projekt.

Det er et Amitech 40L - 950

Er der andet end spinkle lysstof rør jeg skal være opmærksom på ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Glem det. jeg har set flere der har lavet det forsøg.

der er massere problemer.
malingen hæfter ikke ordentligt. kan klares med den rigtige maling
sliberidser fra finslibningen kan ses gennem malingen. slib med korn 1000 og finere
malingen samler sig i hullerne knapperne skal ud igennem så knappen binder = virker ikke. slib hullet større inden malingen påbegyndes.

alternativt kunne du give den noget farvet plasticfilm. det kan se hammer godt ud.

Jacob
Autolak. Du kan godt gøre det selv. Men autolak.

Spraydåser kan du godt glemme, hvis du nogensinde får det til at ligge ordentligt, blir det gult om et halvt år...

Skaf en kompressor. Smut i Biltema og køb deres tophængte malepistol til 219 kr. med 1,4 mm. dyse. Og så ned til nærmeste autolakerer og køb 5-600 ml. hvid unifarve (farve med klarlak i) og noget hærder og fortynder. F.eks. Mercedes farvekode 147. Den er bare hvid!
God idé med autolak ! Men husk for guds skyld en plastik grunder nederst ellers hæfter det ikke ordentligt... og prøv så lige et sted hvor det ikke kan ses (indvendigt evt.) først for og være sikker på at grunderen og plastikken kan sammen og ikke bobler op eller krakelerer eller lign.!

Nemli´ ja ;)!

Jeg har malet flere midterkonsoller i biler med spray,den der sidder i bilen nu har siddet der og stegt i sollys og er blevet frosset
om vinteren i 4år nu og er ikke gulnet,skallet af eller noget som helst.

Den blev renset af, grundet med plastgrunder,derefter alm. grunder, så sølvfarve og tilsidst klarlak med rigtig flot resultat.

Og ikke at forglemme alm. rengøring indimellem med salmiakvand, andre gange med vinylfresh og hvad man ellers bruger i biler.

 Mvh Henrik

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også