ingen Varmt vand.

Jeg syntes vi har for mange problemer med det varme vand. Vi har et "Baxi" fyr fra HS-Tarm fra 1991, som jeg ved jeg bla kan styre hvor varmt vand der skal strømme ud til radiatorerne fra...(det er tilsluttet vores fjernvarme). Men når vi f.eks skal i bad eller skylle af efter aftensmaden, så er det varmt i et øjeblik, så bliver det koldt og er det i pænt lang tid, hvorefter det bliver brændende varmt igen...møj irriterende... jeg har ingen brugsanvisning over fyret da huset er købt for ca5 år siden, men der sidder nogle små kobberrør som jeg syntes ligner følere. De er rustent og irret og jeg tænker at hvis de hører til det varme vand men ikke kan måle varmen pga rust og ir så er det måske derfor. Uden på fyret hvor der sidder en slags måler (ved ikke hvad den hedder) måler 20grader. Vand temp. er fint over fra fjernvarmen. Jeg håber i har et bud.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder som en defekt føler/styring på brugsvandet. Måske det bare er en defekt pakdåse i ventilen der styrer temperaturen på brugsvandet. Koster nok et vvs-besøg. hvis du sætter et billede på af den ventil kan jeg måske komme med et hint.
Skrevet af danie den 17-06-2009 18:50
Hej Bazze. Jeg har masser af billeder, hvis du bare lige har lidt tålmodighed. Jeg skal nemlig lige have lidt hjælp til at lave billederne om, så de kan sættes ind.

danie: Du kan bare sætte et billede ind af gangen, og så ret sætte et mere osv, så kan du sætte ret store billeder ind. Forumet laver dem selv om, men sætter du 5 store billeder ind på en gang kan det ikke klarer det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Så lykkedes det med billeder. Håber de kan bruges.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
du har en avtq til at styre dit varme vand og det er mildest talt en katastrofe. de går i stykker regelmæssigt og koster det hvide at udskifte. du kommer vist ikke uden om vvsmanden. spørg ham og det kan betale sig for den vil gå i stykker igen indenfor en vis tidshorisont...måske der er bedre økonomi i at finde en anden styring..alternativt udskifte unit'en
Annonce
Hej Bazze. Hvad er en avtq? Mht. dem der viser temperaturen udenpå så ved jeg at den længest til venstre viser temp. i radiatorene. Men den ved siden af der viser ca 20grader hvad er den til.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tror du det er den der er gået?

Og hvad siger du til det ir og rust der er?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det ir og rust omkring avtq'en er pga en utæt pakdåse i ventilen...måske man kan nøjes med at skifte den...
Super....jeg prøver og snakke med en Vvs'er. Tusind tak for hjælpen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis