Gipsplade

Hej med alle jer Jeg har lige en spørgsmål til jer alle. Vi skal igang med at lave badeværelse og det er rimelig lydt nu, så derfor tænkte jeg på om de vil give noget at sætte gipsplade på selve betonvæggen om det vil lydisoleret noget og hvor meget ca? i DB Håber i kan hjælpe mig.

MVH
Lindstrømsmile
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil du så lime fliserne på gips pladerne bagefter
Næh det tror jeg du skal afholde dig fra, der skal være en god akustik på badeværelset, ellers får du jo aldrig rørt din sanger muskel
Og det hjælper med dæmpningen lige så snart du får håndklæder badekåbe o.l. der ud.

V.h.  Håndværkeren
Helt enig med håndværkeren...
Det vil ingen effekt have at montere et lag gips på dine betonvægge, specielt da alt beklædes med hård materialer uden på.

Eneste der kan brude rumklangen i dit badeværelse er bløde og løse ting.

Lindstrøm, du bør fortælle os, om du 1) vil have klangen ændret/dæmpet inde i rummet, eller 2) om du vil formindske lyd der går gennem vægge og utætheder og ud i tilstødende rum. Det er IKKE det samme og der er stor forskel på de to problematikker.

1) kræver flere bløde materialer inde i rummet, mere møblering, flere fremspring i form af hylder, skabe osv., ingen hårde og parallelle vægge og lofter.

2) kræver tunge vægge, helst af mursten (helst pudsede), en tung lyddør og tætte samlinger alle steder i rummet, også i dørkarmen hvor døren lægger an.
Skrevet af Metrik den 13-06-2009 20:07
Lindstrøm, du bør fortælle os, om du 1) vil have klangen ændret/dæmpet inde i rummet, eller 2) om du vil formindske lyd der går gennem vægge og utætheder og ud i tilstødende rum. Det er IKKE det samme og der er stor forskel på de to problematikker.

1) kræver flere bløde materialer inde i rummet, mere møblering, flere fremspring i form af hylder, skabe osv., ingen hårde og parallelle vægge og lofter.

2) kræver tunge vægge, helst af mursten (helst pudsede), en tung lyddør og tætte samlinger alle steder i rummet, også i dørkarmen hvor døren lægger an.
Nå Nåeh  Her er nok en der køre det helt store og tunge skyts frem.

PAW PAW-------------------BOUMMMMmmmmm
Hej

Ja der kan jg se jeg har formuleret mig forkert men det skal være så man ikke kan høre så meget gennem væggen fra badeværelset og ud i andre rum, da min søn har værelse op til badeværelset og tænkte på at sætte gipsplade på hans væg og håbede på at det vil dæmpe en del da gipsplade jo er tunge i sig selv.

Så det er som metrik har skrevet som nummer 2.

MVH
Lindstrømsmile
Annonce
Jeg havde nok isoleret hans væg istedet. Det du behøver er nok en falsk væg med isolering og gips på. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan dit hus ser ud, men i de fleste tilfælde vil man gerne have så meget plads på badeværelset som muligt. Dette kan du få ved at bygge den falske væg på din søns side af væggen. En enkelt gipsplade hjælper nemlig ikke. Du slipper også en del arbejde når du bare ska vådsikre en almindelig badeværelsesvæg .

De fleste lyde fra badeværelset hører man dog oftest igennem ventilationsystemet og dørsprækkerne. Det gælder både vandpladskeri og bulder og brag :-)
Det var nu også meningen at det skulle gøre inde ved ham men du mener ikke det er nok bare med gips på væggen?

Hvor meget isolering skal der så bruges?

MVH
Lindstrømsmile
Jeg havde satset på 50mm mineraluld plus 2 lag gipsplader. Derefter ville jag fuge med akrylmasse hele vejen rundt.
Hej Pokemon

Manget tak for svaret så må jeg ind og måle om vi han have så meget bag ved hans dør.

MVH
Lindstrømsmile
Hvad laver du mon på det badeværelse, som sønikke ikke må hører
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis