Skrivning af skøde

Jeg skal have skrevet et nyt skøde i forbindelse med ændring af ejerforhold.

Jeg kan se at man for ca. 3.500,- kan få diverse steder til at klare det.

FX:
http://www.husfakta.dk
http://www.skoedecentret.dk/
http://www.azeur.dk/

Men gør de det ordentligt, eller er man dømt til at få problemer ?
Har i nogle erfaringer?

Eller er det noget jeg selv kan klare på max et par timers papirnusseri? Og hvor meget vil jeg kunne spare i forhold til de 3.500,-
(Jeg ved godt at der skal betales stempelafgift m.v. derudover)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej,

 

jeg mener, at afgiften er 1400 + 0,6 % af grundpris, så det er måske begrænset hvad der kan spares. Men hvis du googler, "skrive skøde selv" er der et par guides, som dog er på eget ansvar.

 

Vh

 

MMI

Du skal droppe alt det fis med at bruge nettet til sådanne ting, et skøde er ikke noget hvem som helst kan lave, ikke så det er juridisk bindende. Der er kun en vej og det er hos en Advokat, så er du sikker på at der ikke bliver lavet en lille bitte skrivefejl, som kan blive katastrofal for dig.

V.h.  Håndværkeren
Du kan rolig regne med at de 3500 kr. er alene for arbejdet, og aldeles ikke inkl. tinglysningsafgift og stempel.
Som ovenfor nævnt er tinglysningsafgiften 1400 kr. + stempel 0.6% af handelsprisen f.eks. 2 mio kr. som bliver til 12.000 kr.
Skødeskrivningen er i store træk blot en afskrift af slutsedlen, og tager du det gamle skøde som udgangspunkt er der ikke de store ben i det arbejde. I pricippet kan du lade slutsedlen, påført vitterlighedsvidner, lyse som skøde Selvfølgelig er det en fordel, hvis du kender lidt til sagerne.
Husk at bruge det godkendte genpartspapir.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har brugt vilsøe boligadvokater i forbindelse med mine 2 sidste ejendomshandler. Den sidste (køb af rækkehus) tog de 9500 kr, og gav noget rigtig god rådgivning undervejs. De kan måske give et billigere tilbud hvis det kun er skrivning af skøde.

Mvh You Can Do It!

Jeg brugte i foråret Skøde Centret, og som ovenfor nævnt kostede de ca. kr. 3.500 for arbejdet. Jeg var i den forbindelse godt tilfreds. Jeg fik en god rådgivning og de gjorde hvad de skulle papirmæssigt. Jeg tror ikke altid at pris og kvalitet hænger sammen. Det gælder jo også indenfor håndværkerbranchen vil jeg mene.
Annonce
Er det en hushandel du står overfor? Eller skal der bare ændres i eksisterende forhold? Du skriver:

"Jeg skal have skrevet et nyt skøde i forbindelse med ændring af ejerforhold."

Hvis f.eks. bare skal ændres %-vis ejerforhold eller andet, mener jeg man kan lave en påtegenelse på eksisterende skøde og så tage til notaren for at få det tinglyst. Jeg ville dog stadig tage en boligadvokat med på råd og til at skrive påtegnelsen.

Mvh
/Thomas

For nogle år siden købte jeg en ubebygget grund. Jeg brugte den advokat jeg havde brugt i forbindelse med min hushandel et halvt år tidligere...

Grundhandlen incl en del rådgivning omkring ganle "ledninger" på grunden ( drøn osv der ikke avr aktive og check med elforsyning etc om at det ikke var noget ledning de havde på grunden) kostede vist 1500,- hvor lignende avistilbud kostede ca 3000,- Så det er en pris disse firmaer vinder på i forhold til visse sager og omvendt for andre....
Reelt er det jo en advokatsekretær der udfører arbejdet, der så sikkert berigtiges af en advokat.

Valget er dit, men via en advokat går det problemfrit... Og koster...

MVH Njord

Jeg vil lige give mit besyv med her. KTM skriver i tråden at tinglysningsafgiften er 1.400 kr + 0,6 % af købsprisen. Nu har jeg lige købt bolig og kan fortælle at det ikke er helt korrekt. Afgiften til staten udregnes lidt specielt: Man tager købsprisen og ganger med 0,6 %. Derefter runder man op til nærmeste 100. Og til sidst lægger man 1.660 kr til. Derfor slutter tinglysningsafgifterne altid på "60". I vores tilfælde betalte vi 2.430.000 mio for huset og det gav en tinglysningsafgift på 16.260 kr. Principielt kan man selv udføre tinglysning på Tinglysning.dk men det er ret dårligt forklaret hvad man skal gøre. Vi brugte en såkaldt køberrådgiver som klarede det for os. Så skulle vi så logge på med nemid og godkende skødet. Det virkede ok. Køberrådgiveren kostede noget mere end I skriver her. Vi betalte 7.500 kr for det så det var måske lige i overkanten hvis man kan få det så billigt som I skriver.

Jeg tror, at du kan komme med mange indlæg, hvor du anfører at priserne er forkerte i indlæg, der er næsten 10 år gamle.

Ja, priserne for næsten alle ydelser ændrer sig over tid.


Ja ok, sorry, det havde jeg ikke lige set :-/

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis