Kvm pris på ny garage?

Hej forum.

Går med planer om at bygge ny muret garage på 56kvm.

Så kommer man jo på et tidspunkt til prisen, og den er jeg meget i tvivl om hvad er.

Jeg ved garagen skal være ca 56kvm (7x8m), deri skal der være ca 6-8kvm badeværelse.

Jeg ønsker mig en ca 3,5m automatisk port, flad paptag og en dør og 2 vinduer.

Hvad vil i sige prisen ca vil være pr kvm, både hvis jeg laver selv, og hvis jeg udelukkende for håndværkere til det?

Mvh Morten

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det jo fuldstændig umuligt at sige..! Er der strøm, vand, afløb. eller skal det trækkes fra huset.. hvilke matrialer skal badeværelset laves i ? skal det være badværelse eller er det kun toilet !

Skal garagen fuldmures og isoleres, hvilke vinduer og døre osv...

Der er så mange ting, så start fra en ende af med at skrive alle matrialer ned, hvis du selv vil bygge den ved du forhåbenligt også hva der skal bruges/laves. og få så en pris fra din trælast.

Lopus

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Ja det vidste jeg jo godt. Men muret garage (leca sten eller hvordan det staves) med et alm bad med toilet, vask, brus osv NYT.
Fuldt isoleret gulv og vægge. 3,5x220 port, vinduer/dør i træ/alu, fladt tag med tagpap. bygningen ligger lige op ad skel så det er jo max 250 i højden.

Har fået en pris af murer, synes bare det lød helt sygt.
Mit skud er 300.000 - 450.000 udelukkende håndværkere.

Hvad er murerens pris?
Hvis du intet laver selv, vil jeg skyde på:

Bygning: 8.000 pr. kvm ~ 450.000
Ekstra for bad i bygningen: 80-120.000 (skillerum, sanitet, fliser, vvs, kloak, udsugning)


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Annonce
Det skal siges det er i Nordjylland.

Murens pris var 7500-8000kr pr kvm. Synes det lyder uhørt, det var prisen pr kvm for køkken/bad i et nyt hus for 1-2 år siden. Troede de var sultne efter arbejde de håndværkere. Priserne på matrialer er vel også faldet en del?
Den pris på køkken og bad ligger nogle årtier tilbage i tiden.
Jeg tror du er gået lidt i stå mht. prisudviklingen! :)
Prøv lige at lave lidt beregninger over materialerne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Mr_Cabrio den 28-05-2009 09:04
Troede de var sultne efter arbejde de håndværkere. Priserne på matrialer er vel også faldet en del?


Ja, men de arbejder jo ikke til en så lav løn, at det ikke kan betale sig at arbejde.

Og nej, materialerne er ikke faldet en del, nogle er faktisk steget pr. 31-12-2008
Nej det er selvfølgelig rigtigt. Men de tjener vel ikke så meget pr byggeri/aftale som de har gjort?

Hvad er nyprisen pr kvm for et nyt hus i dag? Typehus som traditionel?
Den er fra 10000 og opefter. Du kan i dag få nye typehuse hvor kvm prisen ligger i det leje. Har du individuelle ønsker etc og vil designe huset selv, ryger prisen garanteret noget højere op pr kvm. Det du i bund og grund laver, er jo en tilbygning og ikke så meget en ny garage. Det kunne være du skulle justere dit ambitionsniveau en anelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis